Obszary uczenia się w przyszłości. Perspektywy pedagogiki humanistycznej
Heinrich Dauber
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 1997 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 224 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373081086 |
ISBN: | 978-83-7308-108-6 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
W prezentowanym tomie Autor próbuje przeanalizować wielkie obszary nauczania w przyszłości: JEDEN świat, ekologię i pokój. W pracy tej czynione są próby przedstawienia obszarów nauczania w przyszłości w kontekście i na tle zintegrowanej pedagogiki humanistycznej. Książka adresowana jest do studiujących, jak i praktykujących różne dziedziny zawodowe w zakresie pedagogiki i terapii, czy wykonujących inną pracę o oddziaływaniu społecznym, do ludzi zatrudnionych w szkolnictwie, domach kultury czy organizacjach kościelnych i angażujących się jednocześnie w działanie rozmaitych inicjatyw społecznych.
Książka "Obszary uczenia się w przyszłości. Perspektywy pedagogiki humanistycznej" - Heinrich Dauber - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 224 stron i została wydana w 1997 r.
Spis treści:
Uczenie się dla przyszłości
1.1. Wychowanie i przyszłość
1.2. Kształcenie i przyszłość
1.3. Uczenie się i przyszłość
1.4. Kategorie i koncepcje osobistego oraz kontekstowego nauczania się i uczenia
Obszary uczenia się w przyszłości
2.1. Rozwój
2.2. JEDEN świat
2.2.1.Obrona przed wypieraniem – kontakt na granicy wewnętrznej
2.2.2.Nowy kontekst: zjednoczone Niemcy, Europa rynków z bezgraniczną konkurencją, upadek socjalizmu, JEDEN świat
2.2.3.Globalne uczenie się poprzez międzykulturowe kształcenie
2.3. Ekologia
2.4. Pokój
2.5. Uczenie się wśród nowych ruchów społecznych
2.6. Przeżycie jako ’autonomiczne administrowanie niedostatkiem’
Z daleka od polityki, pedagogiki i terapii: zadanie ‘autonomicznego podmiotu’
Indeks osób
Indeks terminów
Bibliografia