pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Obszary uczenia się w przyszłości. Perspektywy pedagogiki humanistycznej

Autor książki:

Heinrich Dauber

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 1997
Oprawa: miękka
Ilość stron: 224 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373081086
ISBN: 978-83-7308-108-6
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 15.91 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W prezentowanym tomie Autor próbuje przeanalizować wielkie obszary nauczania w przyszłości: JEDEN świat, ekologię i pokój. W pracy tej czynione są próby przedstawienia obszarów nauczania w przyszłości w kontekście i na tle zintegrowanej pedagogiki humanistycznej. Książka adresowana jest do studiujących, jak i praktykujących różne dziedziny zawodowe w zakresie pedagogiki i terapii, czy wykonujących inną pracę o oddziaływaniu społecznym, do ludzi zatrudnionych w szkolnictwie, domach kultury czy organizacjach kościelnych i angażujących się jednocześnie w działanie rozmaitych inicjatyw społecznych.

Książka "Obszary uczenia się w przyszłości. Perspektywy pedagogiki humanistycznej" - Heinrich Dauber - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 224 stron i została wydana w 1997 r.

Spis treści:

Słowo wstępne

Uczenie się dla przyszłości
1.1. Wychowanie i przyszłość
1.2. Kształcenie i przyszłość
1.3. Uczenie się i przyszłość
1.4. Kategorie i koncepcje osobistego oraz kontekstowego nauczania się i uczenia

Obszary uczenia się w przyszłości
2.1. Rozwój
2.2. JEDEN świat
2.2.1.Obrona przed wypieraniem – kontakt na granicy wewnętrznej
2.2.2.Nowy kontekst: zjednoczone Niemcy, Europa rynków z bezgraniczną konkurencją, upadek socjalizmu, JEDEN świat
2.2.3.Globalne uczenie się poprzez międzykulturowe kształcenie
2.3. Ekologia
2.4. Pokój
2.5. Uczenie się wśród nowych ruchów społecznych
2.6. Przeżycie jako ’autonomiczne administrowanie niedostatkiem’

Z daleka od polityki, pedagogiki i terapii: zadanie ‘autonomicznego podmiotu’
Indeks osób
Indeks terminów
Bibliografia