Instytucje Prawa Prywatnego. Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne
Kamil Szpyt
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | C H Beck |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 524 s. |
Wymiar: | 135x220 mm |
EAN: | 9788381280204 |
ISBN: | 978-83-8128-020-4 |
Data: | 2018-03-29 |
Opis książki:
Prezentowana publikacja to wybitna praca doktorska dotycząca tematyki obrotu dobrami wirtualnymi w grach komputerowych, która wygrała II Ogólnopolski Konkurs im. Profesora Zbigniewa Radwańskiego. Została także wyróżniona przez Wydział Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego.
Publikację podzielono na sześć rozdziałów:
W rozdziale I zawarto zarówno zarys historii powstania i rozwoju gier komputerowych oraz samego zjawiska wirtualności, jak również stosunkowo rozległe rozważania dotyczące zastosowanych w publikacji pojęć.
Rozdział II poświęcono zagadnieniu prawnej kwalifikacji dó wirtualnych na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
W rozdziale III dokonano analizy instrumentów obrotu dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Badania podjęte w niniejszym rozdziale zostały ukierunkowane przez wnioski płynącej z poprzedniego rozdziału, wskazującego na potrzebę znowelizowania przepisów prawnych w kierunku uregulowania sytuacji prawnej dó wirtualnych, jako odrębnego przedmiotu obrotu.
W rozdziale IV zaprezentowano zagadnienie odpowiedzialności stron w obrocie dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Omówiono w nim kwestię odpowiedzialności kontraktowej i deliktowej stron umów zawieranych w ramach obrotu dobrami wirtualnymi z tytułu naruszenia zobowiązań.
W rozdziale V przeanalizowano zagadnienie obrotu dobrami wirtualnymi w kontekście ustalania prawa właściwego oraz jurysdykcji sądowej dla potencjalnych przyszłych sporów sądowych.
W rozdziale VI zaprezentowano wnioski płynące w przeprowadzonej w poprzednich częściach analizy, jak również postulaty de lege ferenda, które - w założeniu - powinny usprawnić i poniekąd "sformalizować" obrót dobrami wirtualnymi w Polsce.
W publikacji występują także liczne odwołania do systemów prawnych innych państw oraz rozstrzygnięć judykatury.
Publikacja adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych prezentowaną tematyką.
Książka "Instytucje Prawa Prywatnego. Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne" - Kamil Szpyt - oprawa twarda - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 524 stron i została wydana w 2018 r.