pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 308 s.
Wymiar: 164x234 mm
EAN: 9788323123231
ISBN: 978-83-2312-323-1
Data: 2009-04-09
pozycja niedostępna

Opis książki:

Książka proponuje interesującą i cenną perspektywę refleksji oraz badań nad Internetem, a mianowicie taką, w centrum której znajdują się obrazy i wizualność. [...] Teksty zawarte w tomie z jednej strony dotyczą tego, jak, po co, z jakimi skutkami obrazy są w sieci obecne, z drugiej zaś strony tego, jak digitalizacja i sieć zmieniają status obrazów.
Warte wskazania jest również to, że [...] tom zawiera teksty, które poddają ikonosferę Internetu refleksji nie z perspektywy historii sztuki czy estetyki, ale przede wszystkim socjologii, antropologii i krytycznych badań nad kulturą. Dzięki umiejscowieniu wizualności sieci w takiej właśnie ramie możliwe staje się dostrzeżenie w sieciowych obrazach nie tylko fenomenu estetycznego, ale też nowej formy kultury wizualnej, modyfikującej rolę i status piktorialnych reprezentacji oraz tryb, w jakim mediują one rzeczywistość. Wszystkie powyższe aspekty sprawiają, iż traktuję Obrazy w sieci jako cenną inicjatywę wydawniczą.
Z recenzji dr. hab. Marka Krajewskiego

Książka "Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 308 stron i została wydana w 2008 r.