Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 308 s. |
Wymiar: | 164x234 mm |
EAN: | 9788323123231 |
ISBN: | 978-83-2312-323-1 |
Data: | 2009-04-09 |
Opis książki:
Książka proponuje interesującą i cenną perspektywę refleksji oraz badań nad Internetem, a mianowicie taką, w centrum której znajdują się obrazy i wizualność. [...] Teksty zawarte w tomie z jednej strony dotyczą tego, jak, po co, z jakimi skutkami obrazy są w sieci obecne, z drugiej zaś strony tego, jak digitalizacja i sieć zmieniają status obrazów.
Warte wskazania jest również to, że [...] tom zawiera teksty, które poddają ikonosferę Internetu refleksji nie z perspektywy historii sztuki czy estetyki, ale przede wszystkim socjologii, antropologii i krytycznych badań nad kulturą. Dzięki umiejscowieniu wizualności sieci w takiej właśnie ramie możliwe staje się dostrzeżenie w sieciowych obrazach nie tylko fenomenu estetycznego, ale też nowej formy kultury wizualnej, modyfikującej rolę i status piktorialnych reprezentacji oraz tryb, w jakim mediują one rzeczywistość. Wszystkie powyższe aspekty sprawiają, iż traktuję Obrazy w sieci jako cenną inicjatywę wydawniczą.
Z recenzji dr. hab. Marka Krajewskiego
Książka "Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 308 stron i została wydana w 2008 r.