Obraz mężczyzny w polskich mediach. Prawda. Fałsz. Stereotyp. Seria: Płeć i rodzaj
Krzysztof Arcimowicz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 280 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788389120632 |
ISBN: | 83-89120-63-1 |
Data: | 2006-02-24 |
Opis książki:
Niniejsza publikacja stanowi bardzo interesujący przyczynek do wiedzy na temat koncepcji płci, zarówno formułowanych przez kobiety, jak i przez mężczyzn. Autor, stosując interdyscyplinarne ujęcie, przedstawia współczesne teorie dotyczące problematyki męskości, wywodzące się z badań prowadzonych w ramach studiów nad mężczyznami i płcią społeczno-kulturową (rodzajem). Dokonuje także analizy i interpretacji współczesnej wizji mężczyzny obecnej w polskich filmach, czasopismach, podręcznikach szkolnych, reklamach, a nawet propozycjach ustawodawczych.
Pyta także o konsekwencje, jakie kreowane wzorce płci mają dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Ta książka jest niezwykle ważna w dzisiejszych czasach, w których kobiety i mężczyźni na nowo określają swoje miejsce i swoją rolę w społeczeństwie i renegocjują kontrakt płci.
Książka "Obraz mężczyzny w polskich mediach. Prawda. Fałsz. Stereotyp. Seria: Płeć i rodzaj" - Krzysztof Arcimowicz - oprawa twarda - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne.
Spis treści:
1. Dwa paradygmaty męskości w kulturze współczesnej
2. Współcześni mężczyźni: przegląd problematyki badań
3. Wizerunek mężczyzny w reklamie telewizyjnej
4. Wzory męskości w filmie polskim po 1989 roku
5. Obraz mężczyzny w „Katechizmie Kościoła Katolickiego”
6. Wzory męskości propagowane w podręcznikach „Przysposobienie do życia w rodzinie” i „Wiedza o życiu w rodzinie”
7. Wizerunek mężczyzny ujawniony podczas debaty sejmowej dotyczącej projektu ustawy o równym statusie kobiet i mężczyzn
8. Typologia wzorów męskości propagowanych w Polsce po 1989 roku
9. Męskocentryczny charakter kultury polskiej
Zakończenie. Bibliografia. Indeksy.