Obraz islamu w mediach. Sposoby informowania o muzułmanach i muzułmankach w przekazach komunikacji masowej
Filip A. Gołębiewski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2023 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 264 s. |
EAN: | 9788381808590 |
ISBN: | 978-83-8180-859-0 |
Data: | 2024-07-30 |
Opis książki:
Niniejsza publikacja powstała w ramach realizacji projektu EMPA-7HY: Lets Empower, Participate and Teach Each Other to Hype Empathy. Challenging Discourse about Islam and Muslims in Poland. Jest ona podsumowaniem prac badawczo-analitycznych wykonywanych przez zespół Instytutu Dyskursu i Dialogu w latach 2022-2023, czyli w trakcie realizacji projektu. Celem ww. prac było dokonanie szczegółowego monitoringu przekazów medialnych na temat islamu, muzułmanów i osób pochodzenia arabskiego, ze szczególnym uwzględnieniem przejawów islamofobii. Wolontariusze i koordynatorzy zaangażowani w prace dokonywali kilkuetapowych działań mających na celu dogłębne zbadanie ww. zjawisk. Podczas wyszukiwania materiałów poddawanych analizie korzystano z programów 246 wyszukujących treści w sposób zautomatyzowany, zwracając uwagę na siłę oddziaływania treści (tzw. influence score). Każdy materiał był analizowany według ujednoliconego kwestionariusza analizy. Publikacja obejmuje analizę przekazów medialnych opublikowanych w roku 2022 w języku polskim w mediach tradycyjnych oraz internetowych.
Książka "Obraz islamu w mediach. Sposoby informowania o muzułmanach i muzułmankach w przekazach komunikacji masowej" - Filip A. Gołębiewski - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 264 stron i została wydana w 2023 r.