O doświadczaniu szkoły. Studium fenomenograficzne szkolnej codzienności z perspektywy uczniów
Wiesława Martyniuk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 300 s. |
Wymiar: | 163x229 mm |
EAN: | 9788380956117 |
ISBN: | 978-83-8095-611-7 |
Data: | 2019-07-19 |
Opis książki:
Niniejsze opracowanie, poświęcone najogólniej rzecz ujmując codziennemu życiu ucznia w szkole, lokować można w nurcie badań, które Mary Jane Kehily (2008, s. 26) określa jako "wnoszące wiele w rozumienie dzieciństwa z perspektywy samych dzieci". Z tego powodu dominują w nim dziecięcy głos i dziecięca optyka. Ukazywanie punktu widzenia uczniów odnośnie do kwestii związanych z tym, jak oni sami doświadczają swego codziennego bycia w szkole, wysuwa się tu na plan pierwszy, a katalog znaczeń, jakie uczniowie przypisują szkolnej codzienności, staje się wiodącym rezultatem poszukiwań badawczych.
Niniejsza książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze dwa nakreślają teoretyczne tło zrealizowanych przeze mnie badań. Mając na celu ukazanie kontekstu badanego zjawiska, w pierwszym rozdziale nie tylko przybliżono istotę kluczowych kategorii pojęciowych, a mianowicie terminów "doświadczanie", "doświadczenie" oraz "szkolna codzienność", lecz także poprzez próbę rekonstrukcji obrazu szkoły wygenerowaną z migawek jej codziennego życia, których źródłem stały się publikowane w literaturze pedagogicznej wyniki badań na ten temat, uzasadniono potrzebę podjętego wysiłku badawczego.
Książka "O doświadczaniu szkoły. Studium fenomenograficzne szkolnej codzienności z perspektywy uczniów" - Wiesława Martyniuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 300 stron i została wydana w 2019 r. Cena 36.70 zł. Zapraszamy na zakupy!