pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Nowy odbiorca? Przemiany obrazu odbiorcy w wybranych koncepcjach współczesnej kultury

Autor książki:

Anna Kowalska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Naukowa
Rok wyd.: 2014
Oprawa: twarda
Ilość stron: 256 s.
Wymiar: 215x140 mm
EAN: 9788364363061
ISBN: 978-83-64363-06-1
Data: 2014-04-15
Cena wydawcy: 32.50 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka zawiera krytyczny przegląd teorii kultury współczesnej z perspektywy przemian modelu odbiorcy i odbioru - od klasycznych koncepcji kultury masowej z lat pięćdziesiątych XX wieku po najnowsze prace poświęcone kulturze uczestnictwa. Koncentracja na odbiorcy i jego podmiotowości staje się dla autorki sposobem na pisanie społecznej teorii mediów, powiązanej z kulturową transformacją systemów komunikacji społecznej. Wnikliwej analizie poddaje ona ukryte założenia na temat rozumienia zarówno samej kultury, jak i koncepcji jednostki jako jej uczestnika. Przedstawia również praktyczne wymiary odkrywania odbiorcy przez teorie, a przede wszystkim problem kompetencji medialnych publiczności oraz projektów edukacji medialnej. W centrum zainteresowania sytuuje wnikliwą i zarazem wszechstronną refleksję semiotyczną dotyczącą współczesnych przemian odbiorcy kultury. Mamy tu do czynienia z refleksją o charakterze systemowym, z istoty swej interdyscyplinarną. Jej podstawę metodologiczną stanowi nowocześnie uprawiana socjologia kultury.

Współczesny i zarazem na wskroś nowoczesny charakter refleksji badawczej, jaką prezentuje autorka, czyni jej książkę tytułem bez precedensu na naszym rynku wydawniczym. Nie mieliśmy dotąd w rodzimej literaturze naukowej podobnego syntetycznego opracowania, które obejmowałoby rozległą całość przemian modelu odbioru i odbiorcy, a jednocześnie przedstawiało bogaty repertuar zagadnień związanych z tą złożoną, niełatwo poddającą się refleksji naukowej tematyką.

Autorka nie tylko referuje klasyczne koncepcje teoretyczne, lecz również wielokrotnie przywołuje w swoich rozważaniach literaturę nową i najnowszą, powołując się na prace Manuela Castellsa, Lva Manovicha, Andrew Keena, Henryego Jenkinsa, Jamesa Gee, Paula Levinsona, Pierrea Levyego, Sonii Livingstone i wielu innych badaczy tej złożonej problematyki.

Książka "Nowy odbiorca? Przemiany obrazu odbiorcy w wybranych koncepcjach współczesnej kultury" - Anna Kowalska - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Naukowa. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2014 r.