Nowy bank na rynku finansowym w Polsce.. Uwarunkowania wejścia i czynniki sukcesu
Monika Pettersen-Sobczyk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 126 s. |
EAN: | 9788379723737 |
ISBN: | 978-83-7972-373-7 |
Data: | 2020-10-15 |
Opis książki:
Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono zagadnienie banku komercyjnego jako jednego z elementów rynku finansowo-bankowego w Polsce. Zaprezentowano prawne aspekty funkcjonowania banków komercyjnych w Polsce na podstawie systemu prawa bankowego. Przedstawiono także otoczenie banków komercyjnych w Polsce z podziałem na mikrootoczenie oraz makrootoczenie.
W rozdziale drugim zaprezentowano czynniki sukcesu oraz bariery wejścia, z jakimi mogą mieć do czynienia banki wchodzące na rynek finansowy. Ponadto przedstawiono studia przypadków wejścia wybranych banków komercyjnych oraz wybranych modeli biznesowych w procesie wejścia banków na rynek w Polsce.
Rozdział trzeci rozpoczyna się opisem koncepcji i metodyki badań, w ramach której omówiono procedurę doboru próby do badań ankietowych oraz sposób przeprowadzenia badań. Ponadto w rozdziale zawarto próbę opisu wyników badań ankietowych i rynkowych. Następnie dokonano porównania wyników badań własnych z wynikami badań innych autorów.
W rozdziale czwartym omówiono weryfikację hipotez badawczych, przedstawiając syntezę zebranego materiału badawczego. Następnie zaprezentowano syntetyczną analizę kosztów i korzyści wynikających z wejścia nowego banku na rynek.
Ze wstępu
Książka "Nowy bank na rynku finansowym w Polsce.. Uwarunkowania wejścia i czynniki sukcesu" - Monika Pettersen-Sobczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Książka posiada 126 stron i została wydana w 2020 r.