pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Nowe zasady sprzedaży internetowej. Ochrona konsumentów , obowiązki przedsiębiorców

Dane szczegółowe:
Wydawca: INFOR Grupa
Rok wyd.: 2022
Oprawa: twarda
Ilość stron: 120 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788382681963
ISBN: 978-83-8268-196-3
Data: 2022-06-29
Cena wydawcy: 59.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Rosnące oczekiwania klientów związane z nowymi technologiami wpływają na dynamikę zmian na rynku handlu elektronicznego. Coraz większe znaczenie zyskuje sprzedaż produktów przez internet oraz usług cyfrowych. Do przyspieszenia transformacji cyfrowej i wprowadzenia nowych modeli biznesowych na tym rynku przyczyniła się ponadto pandemia COVID-19.

Unijny prawodawca od wielu lat dostrzega potrzebę ujenolicenia zasad obowiązujących w środowisku cyfrowym lub z nim związanych. Dlatego na szczeblu europejskim zostały przygotowane regulacje mające znowelizować nieprzystające do rzeczywistości przepisy, ujednolicić i unowocześnić je w taki sposób, aby odpowiadały zachodzącym w gospodarce procesom, a zwłaszcza procesom cyfryzacji. Wszystko to przy uwzględnieniu ochrony konsumenta.

Efektem tych działań są trzy unijne dyrektywy przyjęte przez Parlament Europejski i Radę, które wywierają znaczący wpływ na branżę handlu internetowego:
1)dyrektywa 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (tzw. dyrektywa OMNIBUS),
2)dyrektywa 2019/770 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (tzw. dyrektywa cyfrowa),
3)dyrektywa 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (tzw. dyrektywa towarowa).

Zostały one omówione w niniejszej publikacji wraz z projektami polskich ustaw mających implementować ich zapisy.

Poradnik jest nie tylko przewodnikiem po zmianach legislacyjnych. Pomoże przedsiębiorcom ocenić, w jakim zakresie unormowania dyrektyw będą wpływać na poszczególne aspekty prowadzonej działalności i stosowane w niej modele biznesowe. Informacje zawarte w publikacji mogą być także punktem wyjścia do szczegółowych wewnętrznych analiz bądź wdrożenia zmian w dotychczasowych rozwiązaniach stosowanych w przedsiębiorstwie.

Książka "Nowe zasady sprzedaży internetowej. Ochrona konsumentów , obowiązki przedsiębiorców" - Katarzyna Pośpiech-Białas - oprawa twarda - Wydawnictwo INFOR Grupa. Książka posiada 120 stron i została wydana w 2022 r.