Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Naukowa |
Rok wyd.: | 2005 |
Oprawa: | twarda |
EAN: | 9788388164897 |
ISBN: | 83-88164-89-9 |
Data: | 2006-11-13 |
Opis książki:
Książka ta stanowi wybór tekstów znakomitych autorów polskich oraz zagranicznych, a także tekstów nowych, specjalnie na jej użytek napisanych przez współczesnych znawców tak ważnej dziedziny, jaką są media.
Wprowadza czytelnika w nowe praktyki i reguły komunikacji społecznej, które pociągają za sobą nowe rozumienie świata, a także kształtowanie się nowej percepcji i nowych form kontaktu z odbiorcami. Autorka wychwyciła wszystkie węzłowe punkty dwudziestowiecznej refleksji nad mediami, a zaprezentowane stanowiska, często polemiczne względem siebie, także czytelnika wciągają w dialog. W uniwersyteckiej problematyce brak odpowiednich materiałów dotyczących tej problematyki - antologii, monografii. Książka ta wypełnia tę lukę.
Skierowana jest do słuchaczy studiów humanistycznych, społecznych (socjologii, politologii, psychologii), a także do osób nie będących specjalistami w omawianych dziedzinach, lecz zainteresowanych palącym problemem komunikacji społecznej i jej rozlicznych odmian.
Razem z autorką śledzimy rozwój komunikacji społecznej od początków audiowizualności. Po kolei omawiana jest fotografia, sfera słuchowa, film, telewizja i wideo oraz komputery. Następnie przyglądamy się nowym mediom w przestrzeni społecznej oraz triumfowi techniki nad kulturą.
Książka "Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku" - Maryla Hopfinger (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Naukowa. Książka posiada 0 stron i została wydana w 2005 r.