pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku

Autor książki:

Bogusław Śliwerski

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 664 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373081031
ISBN: 83-7308-103-8
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 20.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Jest to I zbiór referatów wygłoszonych podczas IV międzynarodowej konferencji "Edukacja Alternatywna", która odbyła się w Łodzi, w dn. 17-19.10.2001. Praca stanowi forum dyskusyjne zogniskowane wokół kształcenia alternatywnego. Materiały te przydatne będą naukowcom zajmującym się problematyką edukacji oraz studentom kierunków pedagogicznych.

Książka "Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku" - Bogusław Śliwerski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

o Edukacja a przemiany kultury współczesnej. Implikacje dla teorii i praktyki
o Nowy obraz dziecka w pedagogice — koncepcja „autosocjalizacji”
o Pedagogika antropologiczna, czyli pytania spoza alternatywy
o Dialog dylematyczny wobec wyzwań postmodernizmu
o Inność w kulturze — nowe obszary pedagogiki współczesnej
o Wpływ japońskiej mangi na dzieci i młodzież
o Realia wychowawcze — wymagania wobec rodziny i postawa oczekiwania wobec szkoły
o Rodzina postmodernistyczna jako partner szkoły. Ukierunkowanie na dzieci w różnorodności światów wychowawczych
o Kobieta wiktoriańska i współczesna — reprezentacje ciała i tożsamości
o Alternatywność jako „pulsująca” kategoria pedagogiczna i edukacyjna
o Racjonalizm jako alternatywa edukacyjna
o My – Oni. Obcość w szkole jako kategoria antropologiczna Relacja wychowanie – manipulacja w perspektywie hermeneutycznej
o Czy mamy do czynienia z upadkiem autorytetu w wychowaniu
o Wychowanie dzieci do odpowiedzialności
o Dekonstrukcja w edukacji — tworzenie światów alternatywnego rozumienia i odmiennego zaangażowania
o Cele edukacji w ujęciu alternatywnym
o Społeczny kontekst edukacji (także alternatywnej)
o Edukacja i procesy stratyfikacji społecznej, czyli — czy można sprawiedliwie skonstruować nierówność?
o Edukacja i „choroba dyplomu” — analiza wybranych kontekstów
o Alternatywne formy uczenia się w świetle koncepcji autonomicznego uczenia się
o Twórczość w edukacji — ekofilozoficzne inspiracje i pedagogiczne konsekwencje
o Szkolne inhibitory twórczej aktywności uczniów w świetle wyników badań typu action research
o Ocena jakości kształcenia — problem kontrowersyjny i wciąż aktualny
o Różnorodność rozwiązań systemowych w zarządzaniu jakością w edukacji
o Ewaluacja w edukacji
o Polityka oświatowa wobec programów szkolnych w Republice Czeskiej
o Bilans wschodnioniemieckich szkół alternatywnych i szkół pedagogiki reform od roku 1990
o Szkoły społeczne prekursorem reformy edukacji
o Szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego a edukacja alternatywna
o Ukryta funkcja wychowania przedszkolnego
o Ukryty program szkół alternatywnych — projekt badań
o Dialog w edukacji autorskiej
o Szkoła dla ucznia. „Kim jest uczeń?”
o Źródła i inspiracje alternatyw edukacyjnych w szkołach
o Alternatywy lepszej edukacji. Od wizji do praktyki Wrocławskiej Szkoły Przyszłości
o Funkcje edukacji alternatywnej wobec szans i zagrożeń współczesności
o Powrót do źródła. Alternatywność jako dialog i ewolucja na przykładzie funkcjonowania Ekologicznego Liceum Ogólnokształcącego „Kastalia” w Olsztynie
o Montessoriańska szkoła doświadczania życia społecznego. Teoria i praktyka szkół ponadpodstawowych w zakresie pedagogiki Montessori
o Ośrodek „Lebensgemeinschaft Bingenheim”
o Plan Daltoński w Brnie
o Pedagogika Gestalt — jako sztuka kontaktu nauczyciela z uczniem. Próba wglądu w alternatywę edukacyjną
o Działalność pedagogiczna Józefa Kalasancjusza — analiza biografii w perspektywie antropologii filozoficznej K. Wojtyły
o Fenomenologia pedagogiki steinerowskiej
o Johann Friedrich Herbart — filozof wśród pedagogów i pedagog wśród filozofów
o Korczakowska pedagogika emancypacyjna
o Dialog Martina Bubera z Paulo Freire’em
o Wychowanie jako aktualizowanie się wartości w koncepcji S. Brzozowskiego
o Pedagogia personalistyczna wsparciem kształtującego się systemu wychowania u początków XXI wieku
o U podstaw pedagogii pełnomocności