Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 187 s. |
Wymiar: | 145x2050 mm |
EAN: | 9788371646683 |
ISBN: | 978-83-7164-668-3 |
Data: | 2011-07-28 |
Opis książki:
Książka dotyczy centralnego dla zachowań społecznych problemu, jakim jest tworzenie wartościowych, pogłębionych relacji społecznych zwanych w skrócie społeczeństwem obywatelskim. Współczesna Polska przeżywa dość znaczny kryzys więzi, autorytetów, zmiany i modyfikacji tak motywacji ludzkich, jak i orientacji moralnych i politycznych zawirowań. Autorka podejmuje te kwestie, analizując je z punktu widzenia konkretnej perspektywy, jaką jest komunikacja polityczna w skali lokalnej. Konkrety lokalności uwiarygadniają tezy ogólniejsze o fundamentalnym znaczeniu zachowań komunikacyjnych w powszechnym dyskursie społecznych organizacji, stowarzyszeń, partii, urzędów, fundacji, radnych i prostych obywateli, jednostek ludzkich uwikłanych w skomplikowane relacje pełnionych ról i własnych wartości, emocji i motywacji. Tematyka dla socjologii i psychologii społecznej podstawowa. Z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Nęckiego Grażyna Piechota - prawnik, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie socjologii; specjalizacja socjologia komunikowania i mediów, socjologia polityki i zarządzanie publiczne. Studia doktoranckie odbyła w Instytucie Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie oraz na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie: doradztwa podatkowego, zarządzania finansami przedsiębiorstw oraz marketingu politycznego. Adiunkt w Katedrze Stosowanych Badań Społecznych na Wydziale Nauk Humanistycznych w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie oraz kierownik autorskich studiów podyplomowych: "Międzykulturowy Public Relations oraz "Public affairs w samorządzie. Autorka monografii Szkoła w kryzysie versus media. Członek Polskiego Stowarzyszenia Komunikacji Społecznej. Od 2002 r. rzecznik prasowy instytucji publicznych.
Książka "Nieład komunikacyjny w demokracji lokalnej" - Grażyna Piechota - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK. Książka posiada 187 stron i została wydana w 2011 r.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Społeczeństwo obywatelskie w Polsce
1.1. Definicje społeczeństwa obywatelskiego
1.2. Obszary aktywności społeczeństwa obywatelskiego
1.3. Społeczeństwo polskie po transformacji 1989 roku
1.3.1. Zmiana społeczna po 1989 roku
1.3.2. Polskie elity w kreacji społeczeństwa obywatelskiego po 1989 roku
1.3.3. Obywatelska demokracja
1.4. Społeczeństwo polskie w bieżących badaniach społecznych
1.5. Historyczno-kulturowe przyczyny braku społeczeństwa obywatelskiego
w Polsce
1.6. Perspektywy rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w dobie globalizacji
Rozdział II
Komunikacja polityczna w dobie komunikacji masowej
2.1.Wpływ komunikacji masowej na kształtowanie komunikacji politycznej
2.2.Media lokalne w komunikacji politycznej
Rozdział III
Komunikacja polityczna w samorządzie
3.1.Zadania komunikacji politycznej w demokracji lokalnej
3.1.1. Budowanie zaufania społecznego
3.1.2. Informowanie społeczeństwa
3.1.3. Kształtowanie postaw obywatelskich
3.1.4. Zapobieganie korupcji
3.1.5. Dialog polityczny i społeczny
3.2. Dostęp do informacji publicznej
3.2.1. Znaczenie dostępu do informacji publicznej
3.2.2. Dostęp do informacji w międzynarodowym prawie publicznym3.2.3. Dostęp do informacji w prawie unijnym
3.2.4. Zasady dostępu do informacji publicznej w Polsce
3.2.5. Kampania społeczna „Masz prawo wiedzieć”
Rozdział IV
Płaszczyzny wykorzystania komunikacji politycznej w samorządzie lokalnym
4.1.Organizacje pozarządowe
4.2. Ekonomia społeczna
4.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu
4.4. Dialog społeczny
Zakończenie
Bibliografia
Akty prawne
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Indeks osób