Nie tylko plakat. Polska grafika reklamowa Dwudziestolecia / Not only the poster. Promotional graphic design in Poland between the wars
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Świat Literacki |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 56 s. |
Wymiar: | 290x290 mm |
EAN: | 9788388612404 |
ISBN: | 83-88612-40-9 |
Data: | 2001-02-02 |
Opis książki:
"Polska grafika reklamowa to nie tylko plakat. To także niezliczona ilość powstałych w Dwudziestoleciu ulotek, insertów, katalogów i broszur, opakowań czy pocztowych znaczków. Ich "ulotność" spowodowała, że do naszych czasów przetrwało niewiele. (...) Podjęliśmy próbę przybliżenia okresu, w którym, jak się wydaje, edukacja estetyczna społeczeństwa była na wyższym niż dzisiaj poziomie, wykształciła się kadra profesjonalnych artystów-grafików, powstała silna organizacja branżowa - Koło Artystów Grafików Reklamowych.
Prezentujemy fragmenty tekstów traktujących o teorii reklamy i grafice reklamowej oraz reprodukcje pochodzące z oryginalnych materiałów. One właśnie stanowią niezbity dowód na to, że reklama nie zaczęła się w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, ale trwa od dziesięcioleci i ma bogatą historię".
[z Wprowadzenia Tomasza Lachowskiego,
Definition Design]
Reprodukowane w albumie prace pochodzą z kolekcji Biblioteki polskiego designu stworzonej, rozbudowywanej i administrowanej przez Definition Design Sp. z o.o.
Książka "Nie tylko plakat. Polska grafika reklamowa Dwudziestolecia / Not only the poster. Promotional graphic design in Poland between the wars" - oprawa miękka - Wydawnictwo Świat Literacki.