pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Nie głos, ale słowo... Przekraczanie barier w wychowaniu osób z uszkodzeniami słuchu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Oprawa: miękka
Ilość stron: 456 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788373633346
ISBN: 83-7363-334-0
Data: 2006-03-16
Cena wydawcy: 45.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Najtrudniej jest przekraczać te bariery, które są niewidzialne, i burzyć te mury, które powstały w naszych umysłach. Osoby z uszkodzeniami słuchu żyją obok nas, ale ich problemy są społeczeństwu ludzi słyszących tak bardzo obce, jakby dotyczyły istot z obcej planety, z którymi nie potrafimy się porozumieć. [...]. Na pozór wydaje się, że wystarczy żeby opiekowali się nimi specjaliści lekarze, logopedzi i pedagodzy specjalni oraz tłumacze [...], gdy tymczasem brak społecznego otwarcia oraz chęci i umiejętności komunikowania się z osobami, które nie słyszą dźwięków mowy i dlatego nie mogą prawidłowo mówić, stanowi główna przyczynę zagrażającego im kalectwa: głuchoniemoty.
Praca powstała w katedrze Pedagogiki Specjalnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Jej autorzy to wykładowcy, współpracownicy i absolwenci działającego od 1998 roku Podyplomowego Studium Surdopedagogiki oraz współpracownicy powstałego w 2004 roku Centrum Edukacji Niesłyszących i Słabo Słyszących.
Celem, który stawia sobie zespół autorów książki jest włączenie do dyskusji nad problemami wychowania osób z uszkodzeniami słuchu rozważań inspirowanych przez tezę sformułowana przez profesora Orina R. Cornetta (1913-2002), twórcę metody Cued Speech (fonogestów): "Nie głos, ale słowo jest prawdziwym problemem niesłyszacych”.

Książka "Nie głos, ale słowo... Przekraczanie barier w wychowaniu osób z uszkodzeniami słuchu" - Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL.