Nauki społeczne wobec kryzysu i nowych wyzwań. Teoria i praktyka
Zdzisława Dacko-Pikiewicz, Ingrid Emmerova
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 402 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788363955168 |
ISBN: | 978-83-6395-516-8 |
Data: | 2015-10-13 |
Opis książki:
Praca zbiorowa "Nauki społeczne wobec kryzysu i nowych wyzwań. Teoria i praktyka" pod redakcją naukową Zdzisławy Dacko-Pikiewicz i Ingrid Emmerovej otwiera cykl książek, dla których przygotowania inspiracji dostarczyła XVI Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Człowiek w obliczu wielkiej zmiany - wyzwania dla subdyscyplin współczesnej pedagogiki - SOCIALIA 2013", która po raz pierwszy odbyła się w Polsce, a jej głównym organizatorem była Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Rekomendowana tu publikacja - jak podkreślają to we "Wprowadzeniu" jej Redaktorki -przedstawia szeroko zakrojony wachlarz obejmowanych problemów oraz próby ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych, empirycznych i metod naukowych. To co łączy analizowane obszary, to globalne i lokalne oblicze współczesnych przemian z perspektywy, w jakiej znalazły się nauki społeczne. Publikacja zawiera nie tylko dogłębne analizy, ale również treści o charakterze refleksyjno-przeglądowym, które mają służyć rozwojowi teorii, przede wszystkim z zakresu pedagogiki społecznej". Książka składa się z dwóch obszernych części. W pierwszej, zatytułowanej "Współczesne dylematy edukacyjne w rozważaniach teoretycznych", dokonano m.in. analizy wymiaru społecznego, psychologicznego oraz pedagogicznego nauk społecznych. Przedstawione w niej teksty, autorstwa tak znanych wybitnych przedstawicieli nauk o edukacji jak: Andrzej Radziewicz-Winnicki, Jerzy Nikitorowicz, Erich Petlak, Zdzisław Wołk, dostarczają pogłębionej humanistycznie refleksji nad współczesnymi problemami edukacyjno-społecznymi. Część druga -Diagnoza i praktyka edukacyjna z perspektywy pedagogiki społecznej" - przynosi analizę wybranych zagadnień praktyki edukacyjnej rozpatrywanej w szeroko pojętym procesie społeczno-kulturowym. Wartość poznawcza przeprowadzonych w tej części książki analiz jest tym większa, że autorzy poszczególnych opracowań na co dzień zajmują się nie tylko teorią społeczno-edukacyjno-aksjologiczną, ale i praktyką, co niewątpliwie pozwoliło wzbogacić ich warsztat naukowy i metodyczny.
Książka "Nauki społeczne wobec kryzysu i nowych wyzwań. Teoria i praktyka" - Zdzisława Dacko-Pikiewicz, Ingrid Emmerova (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT. Książka posiada 402 stron i została wydana w 2013 r.