Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 350 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788301185589 |
ISBN: | 978-83-0118-558-9 |
Data: | 2016-04-27 |
Opis książki:
Dla dzieci od 10 lat i ich rodziców
"Blokowe" wprowadzenie do programowania
Pokonaliście pnącza, podróżowaliście do głębokich jaskiń, a może nawet dotarliście na sam Koniec i z powrotem, ale czy kiedyś udało Wam się zmienić miecz w magiczną różdżkę? Zbudowaliście pałac w mgnieniu oka? Zaprojektowaliście własną, zmieniającą kolory podłogę do tańca disco? W książce Nauk programowania z Minecraftem zrobicie to wszystko i jeszcze więcej dzięki sile Pythona, bezpłatnego języka używanego przez miliony zawodowców i początkujących programistów!
Zaczynamy od krótkich, prostych lekcji Pythona, a następnie wykorzystujemy nasze nowe umiejętności do modyfikowania Minecrafta, aby osiągać natychmiastowe i robiące wrażenie wyniki. Nauczycie się, jak dostosowywać Minecraft, aby tworzyć mini-gry, kopiować całe budynki i zamieniać nieciekawe bloczki w złoto. Nauczycie się także pisać programy, które:
- Zabiorą was na wycieczkę po świecie Minecrafta dzięki automatycznej teleportacji
- Na pstryknięcie palca tworzą ogromne pomniki, piramidy, lasy i inne rzeczy!
- Tworzą sekretne przejścia, które otwierają się, gdy włączymy ukryty przełącznik
- Tworzą straszne miasto duchów, które znika i się pojawia w innym miejscu
- Pokazują dokładnie miejsce, gdzie trzeba kopać, aby znaleźć rzadkie bloki
- Rzucają urok, aby kaskada kwiatów (lub dynamit, jeśli macie odwagę!) podążała za każdym naszym ruchem
- Wyrządzają szkody poprzez podstępne pułapki z lawy i klątwy, które powodują wielkie powodzie
Nie zależnie od tego, czy jesteś megafanem Minecrafta, czy nowicjuszem, ujrzysz Minecrafta w nowym świetle, ucząc się jednocześnie podstaw programowania. Oczywiście możesz spędzić cały dzień szukając cennych zasobów lub budując ręcznie swoje rezydencje, ale dzięki sile Pythona, to jest już przeszłość!
O autorze
Craig Richardson jest twórcą oprogramowania i nauczycielem Pythona. Pracował dla fundacji Raspberry Pi Foundation, uczył programowania w liceum oraz prowadził wiele warsztatów z programowania w języku Python w Minecrafcie.
Kod z tej książki będzie działał w Windows 7 lub nowszej wersji systemu, w OS X 10.10 lub nowszym albo Raspberry Pi
Książka "Nauka programowania z Minecraftem" - Craig Richardson - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 350 stron i została wydana w 2016 r.