Nauczyciele - uczniowie: dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie
Jacek Pyżalski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 96 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373088108 |
ISBN: | 978-83-7308-810-8 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną – lokalnego zarządzania oświatą – aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaju czy internautów na forum internetowym. Rozmowom tym towarzyszy zwykle sporo emocji i konfliktów.
W książce Autor stara się przedstawić wiedzę na temat dyscypliny, opartą na wynikach badań – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Badania dotyczą problematyki dyscypliny ujmowanej z punktu widzenia nauczycieli i uczniów. Autor od kilku lat zajmuje się poszukiwaniem i testowaniem konkretnych rozwiązań dotyczących radzenia sobie z łamaniem dyscypliny przez uczniów. Wiele z nich zostało zastosowane w praktyce.
Książka "Nauczyciele - uczniowie: dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie" - Jacek Pyżalski - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 96 stron i została wydana w 2007 r.
Spis treści:
Czym w ogóle jest dyscyplina w wychowaniu?
Różne spojrzenia na dyscyplinę
Nurt aksjologiczny
Nurt pragmatyczny
Nurt socjologiczny (społeczny)
Nurt dialogiczny
Nauczyciele i uczniowie – dwa spojrzenia na dyscyplinę
Spojrzenie uczniów
Spojrzenie nauczycieli
W stronę strategii i metod
Model Czterech Kół Zębatych
Bibliografia