Nauczyciel andragog w społeczeństwie wiedzy
Wojciech Horyń, Jan Maciejewski
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 299 s. |
Wymiar: | 169x240 mm |
EAN: | 9788322928707 |
ISBN: | 978-83-2292-870-7 |
Data: | 2007-11-23 |
Opis książki:
Wstęp
Introduction
ROZDZIAŁ I: Andragodzy o andragogice
Janusz Tomiło, O niektórych determinantach edukacji dorosłych
Izabela Szymczak, Samokształcenie a edukacja permanentna dorosłych
Monika Wiktorowicz, Wiedza jako wartość. Dokształcanie i doskonalenie zawodowe wobec koncepcji uczenia się całożyciowego
Ove Lind, The Crucial Encounter. Universities as a meeting place for critical thinking
Walentyna Wnuk, Różne obszary opieki nad ludźmi starszymi. Implikacje edukacyjne
Dorota Kowal, Zofia Szarota, Doradca zawodowy wobec problemów rynku pracy
Krzysztof Uściński, Książka - fast food czy Arka Przymierza?
Małgorzata Olejarz, O uczeniu się w Szkole Młodych Andragogów
Leszek Korzeniowski, Bezpieczeństwo w programach edukacji dorosłych UNESCO i Unii Europejskiej. Doświadczenia Polski i Ukrainy
ROZDZIAŁ II: Nauczyciele andragodzy
Olga Czerniawska, Funkcja nauczyciela akademickiego - andragoga
Włodzimierz Wołyniec, Sylwetka nauczyciela andragoga w nauczaniu Jana Pawła II
Agata Cudowska, Twórczość pedagogiczna nauczyciela w społeczeństwie wiedzy
Natalia Sokołowicz, Społeczeństwo wiedzy jako perspektywa pracy nauczyciela andragoga Zarys pola problemowego
Andrzej Pieczywok, Kształcenie i doskonalenie profesji nauczyciela andragoga wobec wyzwań współczesności
Beata Cyboran, Działania nauczycieli akademickich w obszarze popularyzacji wiedzy naukowej
Marek Rybakowski, Nauczyciel instruktor w procesie kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego kierowców
Ihor Hrynenko, The education of the "heart" as a condition of fostering creativity
Lesław Wełyczko, Skuteczność zadaniowa nauczycieli
Małgorzata Markiewicz-Matyja, Bariery i trudności w pracy nauczyciela
Grażyna Orzechowska, Uczniowie dorośli o swoich oczekiwaniach wobec nauczycieli
Walentyna Wróblewska, Metody autoedukacji stosowane przez studentów - przyszłych pedagogów
Patrycja Kamińska, Nauczanie języka angielskiego na poziomie podstawowym przy użyciu techniki słów-kluczy: wyniki badań na testowej wersji podręcznika
ROZDZIAŁ III: Kulturowe podejście w andragogice
Dzierżymir Jankowski, Permanentna edukacja kulturalna warunkiem podmiotowego udziału człowieka dorosłego w społeczeństwie wiedzy
Anna Klim-Klimaszewska, Jiři Prokop, Edukacja wielokulturowa w kształceniu nauczycieli
Małgorzata Dzięgielewska, Nauczyciel a cztery kultury edukacyjne
Justyna Lipińska, Differentia specifica zjawiska rzeczywistości wirtualnej, czyli rozwój nowej kultury - cyberkultury
Luba Jakubowska, Trajektoria tożsamości kulturowej "człowieka pogranicza"
Anna Panek, Świat wiedzy, społeczeństwo wiedzy - światem wykreowanym. Kompetencje i zagrożenia edukacji technopolu w ujęciu Neila Postmana
Dorota Barwińska, Kształcenie w miejscach pamięci a społeczeństwo wiedzy. Pedagogika miejsc pamięci (Gedenkstättenpädagogik)
Bogusław Barnaszewski, Edukacja i tolerancja a wyzwania oraz zagrożenia przyszłości
Kazimierz Kołodziejczyk, Bezpieczeństwo personalne warunkiem samorealizacji
Zygmunt Markocki, Wychowanie chrześcijańskie w nauczaniu Jana Pawła II
Książka "Nauczyciel andragog w społeczeństwie wiedzy" - Wojciech Horyń, Jan Maciejewski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.