Nauczanie języka polskiego jako obcego w grupach heterogenicznych. Seria: Biblioteka LingVariów. Glottodydaktyka, 18
Ewa Lipińska, Anna Seretny
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Księgarnia Akademicka |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 372 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788381380539 |
ISBN: | 978-83-8138-053-9 |
Data: | 2019-10-30 |
Opis książki:
Pomysł napisania poradnika wynika z długoletniego doświadczenia zawodowego redaktorek, które doskonale orientują się zarówno w samym procesie glottodydaktycznym, jak i znają braki literatury glottodydaktycznej. Autorzy poszczególnych części monografii, czynni dydaktycy, dzielą się wiedzą i doświadczeniami, podsuwają pomysły metod, technik i form pracy, wskazują dodatkową literaturę pomagającą lepiej zgłębić omawiane zagadnienia. (…) ze względu na zawartość merytoryczną, walory kompozycyjne i redakcyjne, a także znaczenie w praktyce glottodydaktycznej uważam tę monografię za jedno z bardziej wartościowych opracowań glottodydaktycznych, które w ostatnim czasie pojawiły się na polskim rynku wydawniczym. Co więcej, powinno stać się niezbędnym elementem biblioteczki pomocy glottodydaktycznych dla osób przygotowujących się do zawodu i początkujących lektorów. Nauczyciele z doświadczeniem także znajdą tutaj interesujące i pożyteczne treści. Z monografią winni się zapoznać również potencjalni autorzy pomocy dydaktycznych.
Z recenzji dr hab. Małgorzaty Gębki-Wolak
Za główną, chociaż nie jedyną zaletę tej pracy należy uznać opis wnikliwych badań i rozpoznawania adresatów ukierunkowanego procesu nauczania języka obcego. Jest to analiza wielopłaszczyznowa – zarówno antropologiczna, kulturowa, biologiczna, środowiskowa, jak i psychologiczna czy religioznawcza. (…) Autorzy po wielokroć wskazują na istotę dwubiegunowości w praktyce glottodydaktycznej. Po pierwsze, na mentalne, kulturowe czy językowe podobieństwa uczących się i nauczających – po drugie, na inwentarze różnic, jakie zawsze zachodzą na pograniczu językowych światów i zbiorowych wyobrażeń. Dzięki temu możliwa jest nie tylko przemyślana strategia nauczania, lecz również świadomy proces uczenia się i poznawania.
Z recenzji dra hab. Piotra Garncarka
Książka "Nauczanie języka polskiego jako obcego w grupach heterogenicznych. Seria: Biblioteka LingVariów. Glottodydaktyka, 18" - Ewa Lipińska, Anna Seretny (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Księgarnia Akademicka. Książka posiada 372 stron i została wydana w 2019 r.