Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 180 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788323319450 |
ISBN: | 83-233-1945-6 |
Data: | 2005-11-08 |
Opis książki:
Książka jest próbą ukazania całokształtu zagadnień dotyczących nauczania Polaków języka arabskiego. Analiza potrzeb osób uczących się (zdolność porozumiewania się za pomocą tego języka w mowie i piśmie w jak największej liczbie krajów arabskich oraz możliwość sprawnego wyuczenia się w szybkim czasie innych jego odmian) zdecydowała o wyborze współczesnego języka literackiego jako głównego przedmiotu nauczania. Jest to pierwsza propozycja wykorzystania w nauczaniu języka arabskiego metody komunikacyjnej, którą stosuje się obecnie najczęściej w nauczaniu języków nowożytnych. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla osób nauczających tego języka, zarówno na studiach filologicznych, jak i różnego rodzaju kursach i lektoratach. Zawiera szczegółowe rozwiązania metodyczne w nauczaniu poszczególnych sprawności językowych oraz opis różnorodnych technik ćwiczeniowych (o charakterze przedkomunikacyjnym i komunikacyjnym), ułatwiających studentom nabywanie opisanych sprawności, a także ich optymalne i kompleksowe wykorzystanie w samodzielnej komunikacji.
Dr IWONA KRÓL, asystent w Katedrze Arabistyki Instytutu Filologii Orientalnej UJ. Specjalizuje się w zagadnieniach gramatyki języka arabskiego oraz jego dydaktyki. Jest autorką opracowań o tematyce językoznawczej oraz współautorką publikacji o charakterze edukacyjnym (słownik tematyczny języka arabskiego, rozmówki polsko-angielsko-arabskie).
Książka "Nauczanie języka arabskiego" - Iwona Król - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Spis treści:
CZĘŚĆ I
PRELIMINARIA METODOLOGICZNE
1. Stan badań
2. Sytuacja językowa w świecie arabskim a planowanie nauczania języka arabskiego
3. Wybór metody nauczania języka arabskiego jako obcego
CZĘŚĆ II
1. Nauczanie pisma i ortografii
2. Nauczanie wymowy
3. Nauczanie słownictwa
4. Nauczanie gramatyki
5. Kształcenie sprawności rozumienia ze słuchu
6. Kształcenie sprawności mówienia
7. Kształcenie sprawności czytania
8. Kształcenie sprawności pisania
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA