Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 180 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323501411 |
ISBN: | 83-235-0141-6 |
Data: | 2001-02-02 |
Opis książki:
Książka jest pierwszym w polskiej literaturze przedmiotu kompendium wiedzy odnoszącym się do wpływu cech narodowych i charakteru narodowego na kształt kultury organizacyjnej wielkich międzynarodowych korporacji, a także małych i średnich przedsiębiorstw. Oryginalna koncepcja badawcza ujmowania takich podstawowych pojęć jak: cechy narodowe, kultura organizacyjna, biznes, została zastosowana do analiz szczegółowych funkcjonowania biznesu w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Japonii i Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Poświęcono również uwagę kulturze organizacyjnej biznesu w społeczności Żydów i Arabów.
Jest to podręcznik akademicki, zawierający liczne zestawienia i tabele, indeks rzeczowy, słownik trudniejszych terminów oraz bogatą bibliografię.
W związku z coraz szerszym zakresem kontaktów gospodarczych Polski z globalizującą się gospodarką światową, wiedza zawarta w tej książce może ułatwić prowadzenie negocjacji, zawieranie umów i nawiązywanie obustronnie korzystnych relacji międzynarodowych.
Książka "Narodowe cechy kultury organizacyjnej w biznesie" - Władysław Misiak - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 180 stron i została wydana w 2004 r.
Spis treści:
Przedmiot i zakres pojęcia „narodowe kultury organizacyjne biznesu"
Kształtowanie się kultury organizacyjnej w nowej rzeczywistości gospodarczo-ustrojowej - przypadek Polski
. Niemieccy biznesmeni - twórcy treści i formy kultury organizacyjnej
Angielscy gentelmeni biznesu
Amerykańscy biznesmeni podmiotem kultury organizacyjnej biznesu
Japońscy biznesmeni - tradycje i nowe wyzwania dla kultury organizacyjnej
Żydzi - biznes w diasporze
Biznes w świecie arabskim
Dziesięć tez na zakoriczenie
Bibliografia
Słownik trudniejszych terminów
Indeks rzeczowy
Summary