Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 227 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788322930113 |
ISBN: | 978-83-2293-011-3 |
Data: | 2009-04-30 |
Opis książki:
Na rynku mediów. O mediach i etyce dziennikarskiej Jerzego Jastrzębskiego to tom szkiców, który zainteresuje nie tylko aktualnych i przyszłych dziennikarzy, ale również - należy mieć nadzieję - liczne rzesze czytelników współczesnej prasy i różne kategorie "konsumentów" mediów wszelakich, a elektronicznych przede wszystkim. Autor z ogromną kompetencją i dużą swadą mówi o kwestiach od lat go pasjonujących; różnych aspektach pracy tych dziennikarzy, którzy w coraz większym stopniu aspirują we współczesnych społeczeństwach do rządu dusz i władzy politycznej: "Urządzają nam umysły i świat wokół nas. Sterują emocjami, zwracają uwagę na problemy globalne i lokalne. Dyktują tematy dyskursów i chcą kształtować nasze opinie. [...] Bawią i straszą. Ogłupiają i uczą. Manipulują i tworzą niezbywalne warunki podmiotowości społeczeństwa, demokracji i wolnego rynku". A wszystko to w warunkach permanentnie ewoluujących ich zawodowych norm etycznych.
Pasjonująca lektura.
Książka "Na rynku wartości. O mediach i etyce dziennikarskiej" - Jerzy Jastrzębski - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 227 stron i została wydana w 2009 r.