Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Glossarium |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 259 s. |
Wymiar: | 123x190 mm |
EAN: | 9788391811504 |
ISBN: | 83-9181-150-6 |
Data: | 2008-11-14 |
Opis książki:
Dlaczego właściwie procesy myślenia, uczenia się i zapominania są takie ważne? Niektórych rzeczy uczymy się szybko, innych nie pojmujemy nigdy. To, co właśnie przed chwilą jeszcze wiedzieliśmy, wylatuje nam z pamięci już po kilku sekundach. Są to doświadczenia, które każdy zna. Frederic Vester w trakcie swojej podróży przez ludzki mózg pokazuje całkowicie nowy kierunek badań nad mózgiem – biologię procesu uczenia się. W sposób bardzo jasny i obrazowy dowodzi, że cały trud nauczania i uczenia się idzie na marne, jeżeli w procesach tych postępujemy wbrew określonym prawom biologicznym. Badania nad mózgiem ukazane są więc tutaj z perspektywy, która jest istotna dla każdego z nas. Dodatkowo autor umieścił w aneksie do książki zestaw testów – narzędzi pozwalających na ustalenie własnego typu sensorycznego oraz indywidualnych parametrów pamięci. Wgląd w istotę własnego „biologicznego komputera” oraz zrozumienie optymalnych warunków jego funkcjonowania stanowią o walorach praktycznych tej książki.
Książka „Myślenie, uczenie się, zapominanie” jest swego rodzaju kompendium każdego uczącego się. Może być także wykorzystana zarówno przez rodziców, jak i nauczycieli jako zbiór informacji o biologicznym procesie uczenia się i wynikających stąd praktycznych wnioskach.
Książka "Myślenie, uczenie się, zapominanie" - Frederic Vester - oprawa miękka - Wydawnictwo Glossarium. Książka posiada 259 stron i została wydana w 2006 r.