Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 418 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788323314677 |
ISBN: | 83-233-1467-5 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Rozprawy wchodzące w skład niniejszego tomu odzwierciedlają dbszary naikowej refleksji pedagogicznej, rozwijanej współcześnie w srodowisku uniwersyteckim Krakowa. Jedne z nich ukazują myśl powstałą w tym środowisku dawniej, ale również dzisiaj kontynuowaną i dostosowaną do potzreb zmienionej sytuacji oświatowej. Inne z kolei zawierają rozważania nowe, tworzone i rozwijane w tym ośrodku w ciągu ostatnich lat. Łącznie, teksty te traktują o ważnych składnikach współczesnej oświaty polskiej, zarówno o jej teorii, jak i rozwiązaniach praktycznych. Są to problemy dotyczące: kształcenia nauczycieli, teorii i praktyki wychowania i nauczania w różnych instytucjach i środowiskach, stanu i koncepcji badań naukowych nad tymi procesami, organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży, dróg recepcji krakowskiej myśli pedagogicznej w innych środowiskach naukowych naszego kraju. Niektóre opracowania ukazują także wkład przestawicieli innych, współpracujących z pedagogiką, nauk (filozofia, psychologia, socjologia) w tworzenie współczesnej teorii nauczania i wychowania.
Książka "Myśl pedagogiczna przełomu wieków" - Tadeusz Aleksander (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.