My-razem w społeczeństwie. Scenariusze zajęć dla uczniów szkół gimnazjalnych
Aleksandra Banasiewicz-Tenerowicz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 72 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788375870077 |
ISBN: | 978-83-7587-007-7 |
Data: | 2008-03-10 |
Opis książki:
Książka jest zbiorem scenariuszy skierowanych do nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w gimnazjach, aby przeprowadzić zajęcia z młodzieżą. Program ten może być stosowany jako całość bądź pojedyncze scenariusze. Tematyka obejmuje szeroko rozumiany zakres kompetencji społecznych, takich jak: umiejętność pracy w grupie, komunikacja, asertywność, czy radzenie sobie ze stresem.
Biorąc pod uwagę trudności, jakie w pracy z młodym człowiekiem napotykają m.in. nauczyciele, program ten może pomóc nam dotrzeć do młodego człowieka, a młodzieży ma szansę przekazać dodatkowe kompetencje społeczne. Większość scenariuszy, ćwiczeń była stosowana przez autorkę w jej codziennej pracy.
Książka skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, aby uatrakcyjnić ich zajęcia z młodzieżą w wieku gimnazjalnym. Zbiór ten może być także wykorzystywany przez poradnie psychologiczne.
Książka "My-razem w społeczeństwie. Scenariusze zajęć dla uczniów szkół gimnazjalnych" - Aleksandra Banasiewicz-Tenerowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 72 stron i została wydana w 2008 r.
Spis treści:
Rozdział 1
Integracja
I spotkanie (integracja, wprowadzenie do zajęć, aktywne słuchanie)
II spotkanie (integracja cd.)
Rozdział 2
Asertywność i przemoc
I spotkanie (przemoc, agresja, uległość)
II spotkanie (asertywność)
Rozdział 3
Komunikacja
I spotkanie (rola słuchania i komunikowania się)
II spotkanie (aktywne słuchanie)
III spotkanie (aktywne słuchanie cd.)
Rozdział 4
Pozytywna autoprezentacja
I spotkanie (pozytywne myślenie – mam zalety i mocne strony)
II spotkanie (jak widzą mnie inni?)
III spotkanie (jak widzą mnie inni, a jak chcę, żeby mnie widzieli?)
Rozdział 5
Stres
I spotkanie (stres – jak na nas wpływa?)
II spotkanie (stres – teoria i relaksacja)
III spotkanie (stres cd.)
IV spotkanie (zarządzanie czasem i relaksacja)
Rozdział 6
Koncentracja uwagi i usprawnianie pamięci
I spotkanie (koncentracja)
II spotkanie (koncentracja cd.)
III spotkanie (koncentracja cd.)
Rozdział 7
Rozwiązywanie konfliktów
I spotkanie (co to jest konflikt?)
II spotkanie (konflikty cd.)
Bibliografia