pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

My-razem w społeczeństwie. Scenariusze zajęć dla uczniów szkół gimnazjalnych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 72 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788375870077
ISBN: 978-83-7587-007-7
Data: 2008-03-10
Cena wydawcy: 14.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest zbiorem scenariuszy skierowanych do nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w gimnazjach, aby przeprowadzić zajęcia z młodzieżą. Program ten może być stosowany jako całość bądź pojedyncze scenariusze. Tematyka obejmuje szeroko rozumiany zakres kompetencji społecznych, takich jak: umiejętność pracy w grupie, komunikacja, asertywność, czy radzenie sobie ze stresem.
Biorąc pod uwagę trudności, jakie w pracy z młodym człowiekiem napotykają m.in. nauczyciele, program ten może pomóc nam dotrzeć do młodego człowieka, a młodzieży ma szansę przekazać dodatkowe kompetencje społeczne. Większość scenariuszy, ćwiczeń była stosowana przez autorkę w jej codziennej pracy.
Książka skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, aby uatrakcyjnić ich zajęcia z młodzieżą w wieku gimnazjalnym. Zbiór ten może być także wykorzystywany przez poradnie psychologiczne.

Książka "My-razem w społeczeństwie. Scenariusze zajęć dla uczniów szkół gimnazjalnych" - Aleksandra Banasiewicz-Tenerowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 72 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1

Integracja

I spotkanie (integracja, wprowadzenie do zajęć, aktywne słuchanie)

II spotkanie (integracja cd.)

Rozdział 2

Asertywność i przemoc

I spotkanie (przemoc, agresja, uległość)

II spotkanie (asertywność)

Rozdział 3

Komunikacja

I spotkanie (rola słuchania i komunikowania się)

II spotkanie (aktywne słuchanie)

III spotkanie (aktywne słuchanie cd.)

Rozdział 4

Pozytywna autoprezentacja

I spotkanie (pozytywne myślenie – mam zalety i mocne strony)

II spotkanie (jak widzą mnie inni?)

III spotkanie (jak widzą mnie inni, a jak chcę, żeby mnie widzieli?)

Rozdział 5

Stres

I spotkanie (stres – jak na nas wpływa?)

II spotkanie (stres – teoria i relaksacja)

III spotkanie (stres cd.)

IV spotkanie (zarządzanie czasem i relaksacja)

Rozdział 6

Koncentracja uwagi i usprawnianie pamięci

I spotkanie (koncentracja)

II spotkanie (koncentracja cd.)

III spotkanie (koncentracja cd.)

Rozdział 7

Rozwiązywanie konfliktów

I spotkanie (co to jest konflikt?)

II spotkanie (konflikty cd.)

Bibliografia