pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Muzyka w przedszkolu. Metodyka

Autor książki:

Beatrix Podolska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 122 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373089464
ISBN: 978-83-7308-946-4
Data: 2008-03-10
Cena wydawcy: 19.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka ukazuje problematykę wychowania muzycznego w przedszkolu od strony praktyki, poprzez przedstawienie rozmaitych propozycji wprowadzania dziecka w świat muzyki i uczynienia go zdolnym do odczuwania jej piękna. Omówione są różne aspekty aktywności dzieci w ujęciu metodycznym, jak: ekspresja ruchu, śpiewanie piosenek, słuchanie i tworzenie muzyki. Szczególną troskę wykazuje Autorka omawiając zagadnienia rozwijania twórczej inwencji dzieci oraz integracji muzyki z plastyką i poezją, włączając prace plastyczne dzieci. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i studentów kierunków pedagogicznych.

Książka "Muzyka w przedszkolu. Metodyka" - Beatrix Podolska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 122 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

WPROWADZENIE

O sztuce wychowania przez muzykę
Korzyści z uprawiania muzyki
O uzdolnieniach muzycznych
Niezwykła rola rytmu w rozwoju dziecka
Szukać muzyki w otaczającej nas przyrodzie
Dziecko jako istota naśladująca
Fazy rozwoju dziecka
Uprawianie muzyki zgodnie z fazami rozwojowymi
Dojrzałość do szkoły
Dziecko i otoczenie
Słuch, ruch i mowa
Rozwijanie fantazji dziecięcej w zabawach i twórczości artystycznej
Pierwsze kontakty z muzyką w domu i w przedszkolu
Atmosfera, odprężenie, odpoczynek
Przygotowanie nauczycielki do zajęć
Dzieci najmłodsze - żłobek
Pierwsze dni w przedszkolu
Pozornie błahe reakcje
Marsz
Początek i zakończenie zajęć
Pierwsze reakcje na rytm
Zastosowanie pianina w czasie zajęć
Świat nowych przeżyć - tematyką zajęć
Rozwijanie umiejętności nauczycielki
Zadania umuzykalnienia w przedszkolu
Czego należy unikać podczas zajęć umuzykalniających
FORMY EKSPRESJI MUZYCZNEJ W PRZEDSZKOLU
Ruch z muzyką
Zabawy ze śpiewem
Zabawy ilustracyjne
Zabawy inscenizowane
Zabawy rytmiczne ze śpiewem
Zabawy taneczne
Opowieści ruchowe
Zabawy i ćwiczenia rytmiczne przy akompaniamencie instrumentów
Ćwiczenia i zabawy rytmiczne
Tańce
Śpiew dzieci
Pierwsze piosenki
Akompaniament do piosenek
Dobór piosenek
Sposoby śpiewania piosenek
Czy melodię śpiewać z tekstem czy oddzielnie?
Nieprawidłowości w śpiewie
Ćwiczenia emisyjne
Chórek
Gra na instrumentach
Grające zabawki - odkrywanie dźwięku
Zapoznanie z instrumentem
Gra zespołowa
Sposoby gry na instrumentach
Zastosowanie dzwonków
Akompaniament instrumentów perkusyjnych do piosenek
Dyrygent i bajki
Słuchanie muzyki
Ćwiczenia słuchowe
Ćwiczenie pamięci muzycznej
Słuchanie bierne i czynne
Formy słuchania muzyki w przedszkolu
Tworzenie muzyki
Radość z zabawy i tworzenia
Początki improwizacji
Improwizacje dzieci w wieku przedszkolnym
Improwizacje rytmiczne
Improwizacje śpiewane
Improwizacje grane na dzwonkach
Ekspresja ruchu
Śpiewające kąciki
Teatrzyk
Zabawy w ogrodzie
Jak przygotować dzieci do improwizacji
Rola nauczycielki w rozwijaniu możliwości twórczych dzieci
Z ZAGADNIEŃ INTEGRACJI
Integracja w Programie wychowania w przedszkolu
Łączenie muzyki z innymi dziedzinami sztuki (malarstwem, poezją, literaturą)
Łączenie muzyki z plastyką
Przykłady i omówienie prac plastycznych
Łączenie muzyki z poezją i literaturą
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA