
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Aletheia |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 226 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788389372246 |
ISBN: | 978-83-8937-224-6 |
Data: | 2011-10-20 |
Opis książki:
Muzeum jest nie tylko miejscem gromadzenia i ochrony dzieł sztuki, lecz również obszarem, w którym dochodzi do podstawowego dla kultury konfliktu między nostalgią czasu zapamiętanego a dynamiką popychającą nas ku przyszłości. Muzeum jest kwintesencją czasu przyszłego - tu rozgrywa się zasadnicze pytanie o kształt publicznego zarządzania kulturą. Europejskie instytucje kultury niechętnie rozstają się z przywiązaniem do dominowania na rynku sztuki. W wielu narodowych galeriach i muzeach element podsycania populistycznych, nastawionych na konserwację raczej niż na rewolucję gustów publiczności, jest wciąż bardzo żywy i skuteczny. Hanna Wróblewska
Książka "Muzeum jako przedsiębiorstwo" - Matt Gerald - oprawa miękka - Wydawnictwo Aletheia. Książka posiada 226 stron i została wydana w 2006 r.