Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 306 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788380613072 |
ISBN: | 978-83-8061-307-2 |
Data: | 2013-07-01 |
Opis książki:
Motywacja osiągnięć osób aktywnych zawodowo (wydanie drugie).
Książka "Motywacja osiągnięć osób aktywnych zawodowo" - Waldemar Klinkosz - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 306 stron i została wydana w 2016 r.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Psychologiczne koncepcje motywacji do osiągania sukcesu
1. Badania motywacji osiągnięć Henry ego Murraya
2. Teoria Davida McClellanda
3. Model motywacji Johna W. Atkinsona
4. Atrybucyjny model Bernarda Weinera
5. Motyw sukcesu w ujęciu Heinza Heckhausena
6. Alternatywne koncepcje motywacji osiągnięć
7. Cebulowy model motywacji osiągnięć Heinza Schulera i Michaela Prochaski
Rozdział II. Rodzaje motywacji i teorie motywowania pracowników
1. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
2. Motywacja zadaniowa
3. Teorie motywowania pracowników
3.1. Historyczne i współczesne modele motywowania pracowników
3.2. Teorie składników motywacji i procesu motywowania do pracy
3.2.1. Teorie motywowania pracowników w oparciu o potrzeby
3.2.2. Teorie motywowania pracowników poprzez wartości
3.2.3. Dwuczynnikowa teoria motywacji Fryderyka Herzberga
3.2.4. Teorie właściwości pracy
3.2.5. Znaczenie nagrody w teoriach procesu motywowania do pracy
3.2.6. Motywowanie do pracy poprzez ustanawianie celów
3.3. Techniki i strategie motywowania pracowników
Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania motywacji osiągnięć
1. Osobowość pracownika
2. Samoocena osoby aktywnej zawodowo
3. Satysfakcja osoby pracującej
4. Lęk w sytuacji pracy
5. Relacje interpersonalne w środowisku pracy
Rozdział IV. Program badań własnych
1. Problem badawczy i hipotezy
2. Charakterystyka zastosowanych metod badawczych
2.1. Inwentarz Motywacji Osiągnięć (LMI) H. Schulera i M. Prochaski
2.2. Inwentarz Osobowości (NEO-FFI) P. T. Costy i R. R. McCrae
2.3. Interpersonalne Skale Przymiotnikowe (IAS-R) J. S. Wigginsa
2.4. Inwentarz Stanu i Cechy Lęku (STAI) C. D. Spielbergera, R. L. Gorsucha i R. E. Lushene a
2.5. Skala Warunkowego Poczucia Własnej Wartości (CSE) A. M. H. Kernisa
2.6. Kwestionariusz do badania Motywacji Wewnętrznej (PKM) B. Neyrincka
2.7. Skala Satysfakcji z Życia (SWLS) E. Dienera, R. A. Emmonsa, R. J. Larsona i S. Griffina
2.8. Charakterystyka grupy i procedura badawcza
Rozdział V. Wyodrębnione grupy oraz psychologiczne determinanty ogólnej motywacji osiągnięć pracowników
1. Wyodrębnione grupy pracowników
2. Psychologiczne determinanty ogólnej motywacji osiągnięć
2.1. Związek zmiennych osobowościowych z ogólną motywacją osiągnięć
2.2. Determinanty motywacji osiągnięć u kobiet w wieku 20-35 lat
2.3. Determinanty motywacji osiągnięć u mężczyzn w wieku 20-35 lat
2.4. Determinanty motywacji osiągnięć u kobiet w wieku 36-60 lat
2.5. Determinanty motywacji osiągnięć u mężczyzn w wieku 36-60 lat
R ozdział VI. Typy motywacji osiągnięć osób aktywnych zawodowo w badanych grupach i ich charakterystyka
1. Wyodrębnione typy motywacji osiągnięć osób aktywnych zawodowo
2. Typy motywacji osiągnięć w grupach osób badanych
2.1. Typy motywacji osiągnięć w grupie kobiet w wieku 20-35 lat
2.2. Typy motywacji osiągnięć w grupie mężczyzn w wieku 20-35 lat
2.3. Typy motywacji osiągnięć w grupie kobiet w wieku 36-60 lat
2.4. Typy motywacji osiągnięć w grupie mężczyzn w wieku 36-60 lat
2.5. Charakterystyka typów motywacji osiągnięć osób aktywnych zawodowo
Rozdział VII. Analiza porównawcza zmiennych osobowościowych ze względu na wyodrębnione typy motywacji osiągnięć w badanych grupach
1. Porównanie cech osobowości w ujęciu Costy i McCrae z uwagi na wyodrębnione typy motywacji osiągnięć
1.1. Wyniki uzyskane przez kobiety w wieku 20-35 lat
1.2. Wyniki uzyskane przez mężczyzn w wieku 20-35 lat
1.3. Wyniki uzyskane przez kobiety w wieku 36-60 lat
1.4. Wyniki uzyskane przez mężczyzn w wieku 36-60 lat
2. Porównanie relacji interpersonalnych z uwagi na wyodrębnione typy motywacji osiągnięć
2.1. Wyniki uzyskane przez kobiety w wieku 20-35 lat
2.2. Wyniki uzyskane przez mężczyzn w wieku 20-35 lat
2.3. Wyniki uzyskane przez kobiety w wieku 36-60 lat
2.4. Wyniki uzyskane przez mężczyzn w wieku 36-60 lat
3. Porównanie motywacji autonomicznej oraz motywacji sterowanej z uwagi na wyodrębnione typy motywacji osiągnięć
3.1. Wyniki uzyskane przez kobiety w wieku 20-35 lat
3.2. Wyniki uzyskane przez mężczyzn w wieku 20-35 lat
3.3. Wyniki uzyskane przez kobiety w wieku 36-60 lat
3.4. Wyniki uzyskane przez mężczyzn w wieku 36-60 lat
4. Porównanie poziomu satysfakcji z życia, warunkowego poczucia własnej wartości oraz nasilenia lęku - cechy z uwagi na wyodrębnione typy motywacji osiągnięć
4.1. Wyniki uzyskane przez kobiety w wieku 20-35 lat
4.2. Wyniki uzyskane przez mężczyzn w wieku 20-35 lat
4.3. Wyniki uzyskane przez kobiety w wieku 36-60 lat
4.4. Wyniki uzyskane przez mężczyzn w wieku 36-60 lat
5. Modele motywacji osiągnięć osób aktywnych zawodowo
5.1. Model motywacji osiągnięć badanych kobiet w wieku 20-35 lat
5.2. Model motywacji osiągnięć badanych mężczyzn w wieku 20-35 lat
5.3. Model motywacji osiągnięć badanych kobiet w wieku 36-60 lat
5.4. Model motywacji osiągnięć badanych mężczyzn w wieku 36-60 lat
Rozdział VIII. Dyskusja i podsumowanie wyników badań
1. Psychologiczna charakterystyka motywacji osiągnięć osób aktywnych zawodowo
2. Weryfikacja hipotez
3. Wnioski praktyczne z badań
Bibliografia
Spis tabel i rycin
Streszczenie
Summary