Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 318 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788374173339 |
ISBN: | 978-83-7417-333-9 |
Data: | 2009-07-03 |
Opis książki:
Sektor handlu detalicznego jest jednym z najstarszych sektorów gospodarki. Od początku swego istnienia przeszedł jednak ogromne zmiany, których zakres i tempo nasiliły się szczególnie w ostatnich latach. Zmiany te polegają nie tylko na powstawaniu coraz bardziej nowoczesnych i wyrafinowanych form handlu, ale także (a może przede wszystkim) na dynamicznie rosnącym poziomie koncentracji kapitałowej, przejawiającej się w istnieniu wielkich i stale powiększających się przedsiębiorstw handlu detalicznego. Znamienne jest, że przedsiębiorstwa te dysponują znacznymi możliwościami ekspansji, co w dużym stopniu należy wiązać z ich kluczowymi kompetencjami, polegającymi na umiejętności obsługi dużych grup nabywców.
W książce wyjaśniono naturę i sens istnienia przedsiębiorstw handlu detalicznego, wskazano na przyczyny wzrostu skali działalności detalistów oraz przeanalizowano możliwości realizacji tego postulatu, biorąc pod uwagę dwa kierunki wzrostu: ekspansję przestrzenną (ze szczególnym uwzględnieniem procesu umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw handlu detalicznego) oraz dywersyfikację produktową (polegającą na tworzeniu portfela rodzajów działalności, głównie formatów punktów sprzedaży). W podsumowaniu zaproponowano modele ekonometryczne, uwzględniające w sposób zintegrowany oba kierunki wzrostu.
Książka "Modele wzrostu przedsiębiorstw handlu detalicznego" - Barbara Borusiak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Książka posiada 318 stron i została wydana w 2008 r.