pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Modele wzrostu przedsiębiorstw handlu detalicznego

Autor książki:

Barbara Borusiak

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 318 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788374173339
ISBN: 978-83-7417-333-9
Data: 2009-07-03
Cena wydawcy: 47.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Sektor handlu detalicznego jest jednym z najstarszych sektorów gospodarki. Od początku swego istnienia przeszedł jednak ogromne zmiany, których zakres i tempo nasiliły się szczególnie w ostatnich latach. Zmiany te polegają nie tylko na powstawaniu coraz bardziej nowoczesnych i wyrafinowanych form handlu, ale także (a może przede wszystkim) na dynamicznie rosnącym poziomie koncentracji kapitałowej, przejawiającej się w istnieniu wielkich i stale powiększających się przedsiębiorstw handlu detalicznego. Znamienne jest, że przedsiębiorstwa te dysponują znacznymi możliwościami ekspansji, co w dużym stopniu należy wiązać z ich kluczowymi kompetencjami, polegającymi na umiejętności obsługi dużych grup nabywców.
W książce wyjaśniono naturę i sens istnienia przedsiębiorstw handlu detalicznego, wskazano na przyczyny wzrostu skali działalności detalistów oraz przeanalizowano możliwości realizacji tego postulatu, biorąc pod uwagę dwa kierunki wzrostu: ekspansję przestrzenną (ze szczególnym uwzględnieniem procesu umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw handlu detalicznego) oraz dywersyfikację produktową (polegającą na tworzeniu portfela rodzajów działalności, głównie formatów punktów sprzedaży). W podsumowaniu zaproponowano modele ekonometryczne, uwzględniające w sposób zintegrowany oba kierunki wzrostu.

Książka "Modele wzrostu przedsiębiorstw handlu detalicznego" - Barbara Borusiak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Książka posiada 318 stron i została wydana w 2008 r.