Model biznesu jako wyzwanie dla rachunkowości. Seria: 70-lecie Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego
Jan Michalak, Bogusława Bek-Gaik, Mariusz Karwowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Gab |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełka |
Ilość stron: | 192 s. |
Wymiar: | 237x164 mm |
EAN: | 9788363391584 |
ISBN: | 978-83-6339-158-4 |
Data: | 2018-09-20 |
Opis książki:
Głównym celem monografii jest wskazanie miejsca modelu biznesu w systemie rachunkowości.
Przełom w technologii, przemiany społeczne i zmiany ekonomiczne (konkurencja na światową skalę, swobodny przepływ towarów i kapitału, transformacja zarządzania) oraz środowiskowe (zanieczyszczenie środowiska naturalnego) doprowadziły do nasilenia się dyskusji nad sposobem generowania wartości przez przedsiębiorstwa i zmieniającymi się modelami biznesu.
Model biznesu jest najczęściej rozumiany jako sposób generowania przychodów lub kreowania wartości. Wyczerpywanie się istniejących sposobów generowania przychodów i kreowania wartości, na przykład w przypadku wydawnictw wydających prasę papierową czy firm wytwarzających energię elektryczną z paliw kopalnych, doprowadziło do poszukiwania nowych modeli biznesu i ożywionej dyskusji wśród praktyków i środowiska naukowego zarządzania od lat 90. XX wieku.
Rachunkowość jako działalność praktyczna i dziedzina naukowa ściśle związana z zarządzaniem organizacjami stanęła przed wyborem - czy włączyć koncepcję modelu biznesu w swój aparat pojęciowy, czy stwierdzić, że pozostaje ona poza zakresem jej zainteresowań. Stanowi to niewątpliwe wyzwanie dla teoretyków i praktyków rachunkowości.
"Opracowanie poświęcone jest zagadnieniu ważnemu w obszarze rachunkowości, w szczególności w kontekście tzw. sprawozdawczości zintegrowanej. To jest pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl po zapoznaniu się z jego tytułem. Zawartość opracowania jest jednak daleko szersza. [...] Koncepcja opracowania jest przejrzysta, obejmuje kilka płaszczyzn, na których charakteryzowana jest kwestia modelu biznesowego. Takie uporządkowane podejście podoba mi się, ponieważ daje czytelnikowi wyobrażenie o stopniu złożoności kontekstów ważnych nie tylko dla dobrego rozumienia modelu biznesowego. Uzmysławia także kierunki jego oddziaływania. W obszarze nauki rachunkowości recenzowana pozycja może być przyjęta jako jedna z pierwszych prac podejmujących próbę w miarę kompleksowego spojrzenia na model biznesowy z perspektywy rachunkowości".
Prof. zw. dr hab. Anna Karmańska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Książka "Model biznesu jako wyzwanie dla rachunkowości. Seria: 70-lecie Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego" - Jan Michalak, Bogusława Bek-Gaik, Mariusz Karwowski - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Gab. Książka posiada 192 stron i została wydana w 2018 r. Cena 40.30 zł. Zapraszamy na zakupy!