Moda model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełka |
Ilość stron: | 336 s. |
Wymiar: | 169x240 mm |
EAN: | 9788380881556 |
ISBN: | 978-83-8088-155-6 |
Data: | 2017-01-27 |
Opis książki:
Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, "gęste" opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako "całościowe zjawisko społeczne" w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej - pozostając w kręgu tej metaforyki - swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.
Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)
Książka "Moda model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze" - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 336 stron i została wydana w 2016 r.