Mobbing, dyskryminacja, molestowanie. Zasady przeciwdziałania
Jarosław Marciniak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 204 s. |
Wymiar: | 150x210 mm |
EAN: | 9788326413179 |
ISBN: | 978-83-2641-317-9 |
Data: | 2011-03-02 |
Opis książki:
Publikacja przybliża sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w realiach przedsiębiorstw i innych organizacji. Powyższe zagadnienia omówiono w kontekście interesującym pracodawców; przedstawiono również szczegółowe rozwiązania - przede wszystkim formalne, organizacyjne i kadrowe. Istotna część książki poświęcona jest właśnie praktyce przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. Zamieszczono w niej przykłady regulacji antymobbingowych i antydyskryminacyjnych (od zapisów w regulaminach pracy po regulacje specyficzne).
Opracowanie ma charakter praktyczny - wskazówki w nim zawarte nie ograniczają się tylko do rozbudowanych rozwiązań formalnych; autor prezentuje także wachlarz działań, dzięki którym pracodawca i zatrudnieni mogą zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia mobbingu i innych patologii związanych z obszarem zarządzania i relacji interpersonalnych.
Jarosław Marciniak - prawnik i ekspert w dziedzinie zarządzania pracą, konsultant-koordynator oddziału warszawskiego firmy L.GRANT HR Consulting, która jest również administratorem witryny mobbing.pl. Posiada 18-letnie doświadczenie zawodowe związane z zarządzaniem ludźmi, zarówno na stanowisku menedżera personalnego, jak też konsultanta i trenera. Jest autorem ok. 300 publikacji z zakresu zarządzania i prawa pracy, w tym wielu artykułów i książek dotyczących przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. W latach 2006?2007 był ekspertem programu UNDP ?Równi w pracy - to się opłaca?, od listopada 2008 r. jest członkiem zespołu ds. przeciwdziałania mobbingowi powołanego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Książka "Mobbing, dyskryminacja, molestowanie. Zasady przeciwdziałania" - Jarosław Marciniak - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 204 stron i została wydana w 2011 r.