Młodzież Białegostoku wobec uzależnień i przemocy
Andrzej Sadowski
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Libra |
Oprawa: | miękka |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788388463228 |
ISBN: | 83-88463-22-5 |
Data: | 2005-12-28 |
Opis książki:
Rozdział 1. Koncepcja badań
1.1. Uzasadnienie badań
1.2. Wyjaśnienie pojęć
1.3. Założenia teoretyczne
1.4. Założenia metodologiczne
1.4.1. Cele i przedmiot badań
1.4.2. Problemy badawcze
1.4.3. Hipotezy badawcze
1.5. Sposób realizacji badań
Rozdział 2. Badania ilościowe
2.1. Wartości i normy młodzieży szkolnej Białegostoku
2.1.1. Wartości młodzieży a wartości rodziców
2.1.2. Wartości najważniejsze
2.1.3. Religijność młodzieży
2.1.4. System normatywny młodzieży na tle najbliższego otoczenia
2.1.5. Postawy młodzieży względem wybranych zachowań dewiacyjnych
2.2. Stopień poinformowania młodzieży o środkach uzależniających
2.2.1. Wiedza o środkach odurzających
2.2.2. Wiedza o dystrybucji środków odurzających
2.3. Zakres oraz uwarunkowania używania przez młodzież środków psychoaktywnych
2.3.1. Częstotliwość używania
2.3.2. Wiek a inicjacja używania środków psychoaktywnych
2.3.3. Miejsca przyjmowania
2.3.4. Międzypokoleniowa transmisja wzorów używania środków psychoaktywnych
2.3.5. Relacje w rodzinie a używanie środków psychoaktywnych
2.3.6. Religijność młodzieży a używanie środków psychoaktywnych
2.4. Ocena sytuacji obecnej i perspektyw życiowych młodzieży
2.4.1. Stopień i uwarunkowania zadowolenia z życia
2.4.2. Czas wolny
2.4.3. Plany i dążenia życiowe młodzieży oraz przeszkody ich realizacji
2.5. Rodzina jako instytucja wychowawcza
2.5.1. Role wychowawcze rodziców
2.5.2. Podmioty wpływające na myślenie i zachowanie młodzieży
2.5.3. Ocena atmosfery życia rodzinnego
2.5.4. Stosunki rodzice - młodzież
2.5.5. Wspólnoty rodzinne w działaniu
2.5.6. Konflikty w rodzinie
2.6. Przemoc
2.6.1. Przemoc jako kategoria w świadomości młodzieży
2.6.2. Przejawy przemocy w rodzinie
2.6.3. Przejawy przemocy w szkole
2.6.4. Przemoc w praktyce życiowej młodzieży
2.7. Poczucie bezpieczeństwa
2.7.1. Poczucie bezpieczeństwa w rodzinie
2.7.2. Poczucie bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania
2.8. Rodziny białostockie
2.8.1. Wielkość i skład społeczny rodzin białostockich
2.8.2. Struktura według wykształcenia rodziców
2.8.3. Struktura według kategorii społeczno-zawodowych rodziców
2.8.4. Sytuacja materialna rodzin białostockich
2.9. Młodzież w środowisku rówieśniczym
2.9.1 Młodzież a grupy rówieśnicze
2.9.2. Wzory grup rówieśniczych
2.9.3. Używki a wzory grup rówieśniczych
Wnioski z badań ilościowych
Rozdział 3. Badania jakościowe 3.1. Świat uzależnień i przemocy widziany oczami młodzieży
3.1.1. Obyczajowość
3.1.2. Inicjacja
3.1.3. Przyczyny uzależnień
3.1.4. Młodzież aprzemoc
3.1.5. Reakcje otoczenia
3.1.6. Jakpomagać
3.2. Alkoholizm i narkomania. Opowieść o życiu
3.2.1. Przeszłość badanych
3.2.2. Inicjacja
3.2.3. Spadanie
3.2.4. „Dno"
3.2.5. „Wychodzenie" znałogu
3.2.6. Przyszłość badanych (plany i marzenia)
Wnioski z badań jakościowych
Próba uogólnienia
Aneks
Kwestionariusz wywiadu do badań ilościowych
Kwestionarusz wywiadu do badań jakościowych
Literatura
Słownik
Lista studentów biorących udział w badaniach
Spis tabel
Spis wykresów
Książka "Młodzież Białegostoku wobec uzależnień i przemocy" - Andrzej Sadowski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Libra.