Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Harper Collins Polska |
Rok wyd.: | 2025 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 72 s. |
Wymiar: | 210x297 mm |
EAN: | 9788327696236 |
ISBN: | 978-83-2769-623-6 |
Data: | 2025-01-28 |
Opis książki:
Kolejna odsłona serii książek edukacyjnych ze świata Minecrafta - oficjalne wydanie na licencji studia Mojang. Tom poświęcony inżynierii i mechanice jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 7 do 11 lat. Został stworzony zgodnie z nowoczesnym podejściem STEM (science, technology, engineering, mathematics). STEM łączy różne dziedziny nauk ścisłych, stawiając przede wszystkim na praktykę i eksperyment, ograniczając przy tym do minimum konieczność pamięciowego opanowania reguł czy zasad. STEM kładzie nacisk na wspieranie krytycznego myślenia uczniów i na rozwijanie umiejętności takich jak dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, wyciąganie wniosków i samodzielność w poszukiwaniu rozwiązań. Dzięki tej książce młodzi czytelnicy wyruszą na spotkanie niesamowitych przygód w świecie Minecrafta, przyswajając jednocześnie wiedzę z zakresu projektowania inżynieryjnego i mechaniki. Na młodych adeptów nauk ścisłych czeka tu mnóstwo wyzwań, zagadek, faktów i ciekawostek. Za każde rozwiązane zadanie przysługuje określona liczba szmaragdów, które na końcu książki wymienia się na nagrody. Podsumowaniem każdego rozdziału jest projekt, który można zrealizować w grze, wykorzystując zdobytą wiedzę. Bogactwo informacji zawartych w tej książce jest ogromne. Są one przy tym podane w przystępnej i przyjaznej dla uczniów formie. Na kolejnych stronach, wędrując przez świat Minecrafta, czytelnicy poznają historię kolei, analizują, na czym polega geniusz średniowiecznych inżynierów wyprzedzających swoje czasy i tworzących fortyfikacje, które do dziś budzą podziw i szacunek. Przekonują się także, jak fascynującymi konstrukcjami są mosty, przecinające rzeki i doliny, będące połączeniem sztuki i inżynierii i jednymi z najbardziej niezwykłych konstrukcji na świecie. Zgłębiają też historię automatyzacji ludzkiej pracy, od starożytnych wiatraków po sztuczną inteligencję. Dowiadują się przy tym, jak wygląda proces projektowania technicznego, w jaki sposób inżynierowie definiują problem i zdobywają informacje, aby poprzez opracowanie prototypu, jego testy i ulepszanie zdołać znaleźć rozwiązanie. Dzięki różnorodności tematów, interaktywnym wyzwaniom i projektom realizowanym w Minecrafcie książka gwarantuje wiele godzin pasjonującej zabawy i pożytecznie spędzonego czasu. To doskonałe połączenie zabawy z edukacją, które rozwija dziecięcą wyobraźnię i umiejętności! W serii dostępny jest także drugi tom: Minecraft. Nauki przyrodnicze. Megazadania. Wkrótce ukażą się także tytuły poświęcone designowi oraz programowaniu. Na uwagę zasługuje ponadto seria wspierająca naukę matematyki oraz języka angielskiego z Minecraftem. Wszystkie te książki to wydania oficjalne, opracowane we współpracy ze studiem Mojang.
Książka "Minecraft. Inżynieria i mechanika. Megazadania. 7-11 lat" - Tom Bolton - oprawa miękka - Wydawnictwo Harper Collins Polska. Książka posiada 72 stron i została wydana w 2025 r.