Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Vizja Press & IT |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 170 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788361086932 |
ISBN: | 978-83-6108-693-2 |
Data: | 2011-12-01 |
Opis książki:
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków finanse i zarządzanie na studiach licen-cjackich, na poziomie średniozaawansowanym. Został on opracowany przez A. Sielską, z własnymi uzupełnieniami autorów, na podstawie wykładów W. Rembisza, które wygłaszał w latach 2008-2010 na Wydziale Finansów i Zarządzania WSFi Z w Warszawie. (?) W opracowaniu dominuje uję-cie analityczne. Korzystamy więc z relatywnie prostych zapisów matematycznych dla wydobycia istoty mechanizmów rynkowego jako podstawowego regulatora zachowań konsumenta oraz pro-ducenta dokonujących racjonalnych wyborów. (?) Wkład uzupełniony jest ujęciem graficznym i - w dość ograniczonym zakresie - werbalno-opisowym. (?) Książka składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy jest wprowadzeniem do mikroekonomii. Drugi poświęcony został analizie mechanizmów zachowań konsumenta, w trzecim omówiono szczególne problemy wyboru konsumenta. W roz-dziale czwartym analiza odnosi się do mechanizmów zachowań producenta. W ostatnim rozdziale omówiono w skrócie problem wyboru monopolisty. Zasygnalizowano ponadto problem równowagi z wykorzystaniem prostokąta Edgewortha. W krótkim zarysie nawiązano również do teorii dobrobytu.
Ze Wstępu
Książka "Mikroekonomia. Zarys w ujęciu analitycznym" - Włodzimierz Rembisz, Agata Sielska - oprawa twarda - Wydawnictwo Vizja Press & IT. Książka posiada 170 stron i została wydana w 2011 r.