Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy. Strategie. Tendencje
Renata Oczkowska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Difin |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 323 s. |
Wymiar: | 160x230 mm |
EAN: | 9788376418841 |
ISBN: | 978-83-7641-884-1 |
Data: | 2013-06-13 |
Opis książki:
Globalizacja gospodarki i wynikające z niej konsekwencje, między innymi otwartość, wzrost dynamiki i niepredyktywność uwarunkowań, w których funkcjonują współczesne przedsiębiorstwa, wymusza na nich konieczność sięgania po innowacyjne rozwiązania dotyczące bieżącego funkcjonowania oraz w dającej się przewidzieć perspektywie. (?) Jednym ze znanych w teorii nauk o zarządzaniu i uznanych przez praktykę sposobów jest budowanie potencjału i utrzymanie pozycji rynkowej przez ekspansję i umiędzynarodowienie działalności, z wykorzystaniem koncepcji rozwoju zewnętrznego, polegającej na rozszerzeniu i wirtualizacji granic działalności.W nurt ten wpisuje się także recenzowane opracowanie, w którym Autorka, podzielając pogląd o wartości doświadczeń wynikających ze stosowania na świecie tego podejścia szeroko peregrynuje problematykę umiędzynarodowienia działalności, tak z uwagi na szeroko rozumiane korzyści jakie przysparza ono przedsiębiorstwu, jak i mechanizmy i procesy ujawniane w tym procesie. Wielowątkowość ujęcia rozwiązywanego problemu świadczy zaś, że Autorka odniosła się do wielu aspektów problematyki związanej z umiędzynarodowieniem działalności przedsiębiorstw do potrzeb poprawy potencjału przedsiębiorstwa i gospodarki, przez to osiągnięte w pracy wyniki wydają się tym bardziej interesujące - oceniając opracowanie z poznawczego i praktycznego punktu widzenia.
Prof. dr hab. Jerzy Różański Problemy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw w globalizującej się gospodarce należą wciąż do aktualnych, niedostatecznie spenetrowanych zarówno w warstwie teoretycznej, jak i w badaniach empirycznych, zagadnień naukowych, tym trudniej poddających się jednoznacznym ocenom i analizom, im bardziej zmieniają się przebieg procesów i tendencje występujące w gospodarce światowej jako całości i gospodarkach narodowych. Monografia zawiera obszerne i bardzo dobrze udokumentowane rozważania teoretyczne, jest to część pracy napisana z widoczną bardzo dużą znajomością tematu, oraz zarówno przesłanek umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, jak i strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa działające w skali międzynarodowej. Autorka bardzo słusznie wskazuje na rosnąca rolę nie kapitałowych form ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw, na wzrastającą rolę usług i związany z tym wzrost usług BPO oraz wzrost znaczenia krajów rozwijających się, głównie azjatyckich w procesach globalizacyjnych. Autorka bardzo trafnie przedstawiła główne tendencje występujące w procesach internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstw, wykorzystując w rozważaniach aktualną i liczącą się literaturę przedmiotu.
Książka "Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy. Strategie. Tendencje" - Renata Oczkowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Difin. Książka posiada 323 stron i została wydana w 2013 r.