pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Między unifikacją a dezitegracją. Kondycja wiedzy we współczesnym społeczeństwie

Autor książki:

Arkadiusz Jabłoński, Mariusz Zemło

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2008
Ilość stron: 318 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788373637306
ISBN: 978-83-7363-730-6
Data: 2008-11-18
25.60 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Przedmowa (ARKADIUSZ JABŁOŃSKI, MARIUSZ ZEMŁO)

ROBERT POCZOBUT
Fenomen wielowymiarowości umysłu a emergencja. Z ontologii i metodologii badań inter- i transdyscyplinarnych
1. Wielowymiarowość zjawisk - interdyscyplinarność badań.
2. Kognitywistyka jako multi(inter)dyscyplinarny program badawczy.
3. Emergencja jako katergoria transdycyplinarna.

JAN L. CIEŚLIŃSKI
Zrozumienie kluczem do wiedzy
2. Zrozumienie.
3. Monolog i dialog.
4. Czy wiedza matematyczna jest czysto formalna?
5. Korzystanie z gotowych wzorców.
6. Myślenie algorytmiczne i obliczalność.
7. Renesans wiedzy empirycznej.
8. Czy wzory pomagają w zrozumieniu?
9. Edukacja.
10. Erudycja.
11. Stosunek uczonego do wiedzy.
12. Czy rozwojem nauki można sterować?

CEZARY HUNKIEWICZ
Wiedza teoretyczna versus wiedza praktyczna. O sporze pozornym w kontekście nauk społecznych

ARKADIUSZ JABŁOŃSKI
Socjologiczna analiza wiedzy a kształtowanie rzeczywistości społecznej
1. Społeczne uwarunkowania wiedzy.
2. Socjologiczna analiza wytworów wiedzy.
3. Wiedza autorytatywna i rozproszona.
4. Oddzielenie wiedzy prawdziwej od fałszywej.

MARIUSZ ZEMŁO
Zintegrowany model wiedzy edukacyjnej
1. Obraz wiedzy edukacyjnej w konwencji funkcjonalnej.
2. Obraz wiedzy szkolnej w konwencji konfliktowej i krytycznej.
3. Cechy wiedzy w modelu zintegrowanym.
4. Mechanizmy utwierdzające zintegrowany model wiedzy.

IRENA SZLACHCICOWA
Teoretyczny chaos czy poszukiwanie metody - kilka uwag o socjologii ponowoczesnej

KRZYSZTOF SZTALT
Ludzkie przekonania o naturze świata. Preliminaria

HENRYK RASZKIEWICZ
Semiotyczna próżnia - myślenie po totalitaryzmie
1. Czas po komunizmie.
2. Teza o semiotycznej próżni.
3. Paraliż myślenia.
4. Inteligencja sprytu i wykrętu.
5. Dziedziczenie społeczne wykształcenia i zawodu po klikach partyjnych.
6. Niepewność i płytkość wpisania w porządek symboliczny.
7. Instrumentalizowanie historii.
8. Prymitywizacja kultury życia codziennego.
9. Społeczne dziedziczenie odpowiedzialności i winy.
10. Lud postkomunistyczny.

MIROSŁAW FILIPOWICZ
Dwa spojrzenia na dzieje Rosji, czyli o tym, jak na gruncie
amerykańskim zderzyły się rosyjska i polska tradycja historiograficzna

JAN SZYMCZYK
Między wolnością a tendencjami uniformizacyjnymi. Z problematyki funkcjonowania mass mediów w demokracji
1. Wolność słowa - wolność prasy.
2. Funkcje i sens informacji massmedial-nych.
3. Przykładowe "wypaczenia" w strukturze i systemie informacji.

PIOTR FRANCUZ
Rozumienie niespójnych informacji zawartych w często oglądanych przekazach telewizyjnych
1. Hipotezy.
2. Metoda.
3. Procedura.
4. Wyniki badań.
5. Dyskusja wyników.

EWA NARKIEWICZ-NIEDBALEC
Czym jest to, co nazywamy hipotezę w świetle "hipotez" redagowanych w pracach magisterskich?
1. Słownikowa definicja hipotezy.
2. Hipoteza jako zdanie o relacjach między zjawiskami.
3. Podręcznik metodologii autorstwa Babbieego.
4. Studenckie "hipotezy" - poprawne czy nie?

Książka "Między unifikacją a dezitegracją. Kondycja wiedzy we współczesnym społeczeństwie" - Arkadiusz Jabłoński, Mariusz Zemło (red.) - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 318 stron i została wydana w 2008 r. Cena 25.60 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.