Metropolia i jej region w gospodarce informacyjnej
Grzegorz Gorzelak, Maciej Smętkowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Scholar |
Rok wyd.: | 2005 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 224 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788373831278 |
ISBN: | 83-7383-127-4 |
Data: | 2005-07-11 |
Opis książki:
Książka przedstawia procesy metropolizacji zachodzące we współczesnej gospodarce informacyjnej. Ich najistotniejszym przejawem jest powstawanie sieci wielkich miast – ośrodków koordynacji, zarządzania i działalności innowacyjnej w skali globalnej. Prowadzi to do "odrywania się” metropolii od zaplecza regionalnego, którego rozwój może być tym samym spowolniony.
Badania dotyczące powiązań gospodarczych i społecznych zostały przeprowadzone w trzech polskich metropoliach: warszawskiej, poznańskiej i trójmiejskiej. Wyniki wskazują na to, że przewaga procesów "wymywania” zasobów nad procesami "rozprzestrzeniania” rozwoju jest jedną z przyczyn polaryzacji obserwowanej w regionach tych miast.
Wyniki przeprowadzonych badań umożliwiły sformułowanie rekomendacji dla władz lokalnych regionów metropolitalnych, zgodnych z zasadą polaryzacji i dyfuzji, która będzie kształtować przyszłą politykę regionalną i przestrzenną Polski.
Książka "Metropolia i jej region w gospodarce informacyjnej" - Grzegorz Gorzelak, Maciej Smętkowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Scholar. Książka posiada 224 stron i została wydana w 2005 r. Cena 26.78 zł. Zapraszamy na zakupy!