Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 272 s. |
Wymiar: | 160x235 mm |
EAN: | 9788375878486 |
ISBN: | 978-83-7587-848-6 |
Data: | 2012-01-30 |
Opis książki:
Niniejsza publikacja jest trzecia już książką przygotowaną jako rezultat `Ogólnopolskiego seminarium metodologii pedagogiki`, które zbiera się co dwa lata podejmując ważne zagadnienia metodologiczne dyscypliny.
Specyfikę obecnej książki wyznacza chęć zmierzenia się z pytaniem o istotę wiedzy pedagogicznej oraz problemy związane z jej kształtowaniem w ramach istniejących orientacji metodologicznych, jak i w kontekście dostrzeganych uwarunkowań społeczno-kulturowych odzwierciedlających się w praktyce badawczej pedagogów.
Problematyka kształtowania i przekazu wiedzy w warunkach współczesnej praktyki akademickiej - stanowiąca wiodący temat seminarium - została oczywiście podjęta na wiele sposobów. Nie może to dziwić szczególnie w sytuacji dopuszczania do głosu różnorodnych stanowisk teoretycznych i metodologicznych, a taka właśnie idea łączy wszystkie dotychczasowe seminaria. Pomimo to wyraźnie zaznaczają się trzy grupy zagadnień wokół których koncentrowała się debata i które w związku z tym postanowiono uwzględnić w porządkowaniu jej przebiegu, a w konsekwencji także w strukturze tematycznej zaproponowanej w publikacji.
W jej części pierwszej, zatytułowanej `O wiedzy pedagogicznej`, zamieszczone zostały wypowiedzi traktujące o zagadnieniach tworzenia przekazywania i wykorzystania wiedzy w sposób najogólniejszy - odnoszące się do koncepcji wiedzy pedagogicznej właściwej całości dyscypliny, ukazujące właściwości tej wiedzy, jej uwarunkowania oraz dokonujące się w tej dziedzinie przeobrażenia...
Książka "Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice" - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2011 r.