Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Seminaria Metodologii Pedagogiki. Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
Dariusz Kubinowski, Marian Nowak
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 232 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373086968 |
ISBN: | 978-83-7308-696-8 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Książka jest absolutną nowością w dziedzinie metodologii pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Tom otwiera cykl artykułów w ramach Seminariów Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Tematy ogólne (np. historia metodologii pedagogiki, orientacje metodologiczne) przeplatają się z tematami bardziej szczegółowymi (pedagogiczne implikacje humanistyczne, krytyka). W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice.
Adresatami publikacji jest środowisko akademickie pedagogów oraz studentów kierunków pedagogicznych oraz innych dziedzin humanistyki.
Książka "Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Seminaria Metodologii Pedagogiki. Polskie Towarzystwo Pedagogiczne" - Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 29.33 zł. Zapraszamy na zakupy!
Spis treści:
Zbigniew Kwieciński
Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki
Tadeusz Lewowicki
Szkic do dziejów metodologii pedagogiki
Janusz Gnitecki
Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice
Stanisław Palka
Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki
Jacek Piekarski
O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice – perspektywa biografii
Włodzimierz Prokopiuk
Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji) w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków
Marian Nowak
Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”
Dariusz Kubinowski
Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna
Krystyna Ablewicz
Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych
Teresa Bauman
Badacz jako krytyk
Danuta Urbaniak-Zając
W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych
Zbigniew Kwieciński
Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku.