Metoda Wczesnego Startu dla dziecka z autyzmem (ESDM)
Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 416 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323337836 |
ISBN: | 978-83-233-3783-6 |
Data: | 2014-12-17 |
Opis książki:
Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego dnia. Niemal wszystkie małe dzieci - również te z ASD - mają niezwykłą zdolność uczenia się. Dr Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismara podpowiadają, jak wykorzystać codzienne czynności, na przykład jedzenie śniadania czy kąpiel, do kształcenia podstawowych umiejętności rozwojowych. Ucząc się zabawy, komunikowania się i koncentracji, dzieci mają przy okazji wiele radości i frajdy, rodzice zaś mogą z satysfakcją obserwować czynione przez nie postępy. Zadbaj o dobry wczesny start - dostarcz swojemu dziecku narzędzi potrzebnych do poznawania świata i cieszenia się nim.
Książka "Metoda Wczesnego Startu dla dziecka z autyzmem (ESDM)" - Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 416 stron i została wydana w 2014 r. Cena 58.74 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Od autorek
Podziękowania
Wstęp
CZĘŚĆ I. NA DOBRY POCZĄTEK
Rozdział 1. Opracowywanie programu wczesnej interwencji dla twojego dziecka
Rozdział 2. Troska o siebie i pozostałych członków rodziny
Rozdział 3. W jaki sposób twoja praca z dzieckiem na wczesnym etapie rozwoju może mu pomóc w kontaktach z innymi
osobami i przyspieszyć proces uczenia się
CZĘŚĆ II. CODZIENNE STRATEGIE MAJĄCE POMÓC TWOJEMU DZIECKU ANGAŻOWAĆ SIĘ, KOMUNIKOWAĆ I UCZYĆ
Rozdział 4. Wejdź w światło reflektorów. Zwracanie uwagi dziecka
Rozdział 5. Wywołaj uśmiech!. Czerp radość z codziennych sensorycznych zabaw społecznych
Rozdział 6. Bo do tanga trzeba dwojga. Buduj naprzemienne interakcje
Rozdział 7. Mówiące ciała. Istota komunikacji niewerbalnej
Rozdział 8. „Rób to, co ja!”. Pomóż twojemu dziecku uczyć się poprzez naśladowanie
Rozdział 9. Kilka spraw technicznych. W jaki sposób uczą się dzieci
Rozdział 10. Trójkąt wspólnej uwagi. Dzielenie zainteresowań z innymi osobami
Rozdział 11. Czas na zabawę!
Rozdział 12. Poudawajmy!
Rozdział 13. Przejdźmy do mowy
Rozdział 14. Podsumujmy
Załącznik. Zabawki, materiały i książki dla autystycznego dziecka
Źródła informacji
Pomoc dla osób z autyzmem w Polsce
Indeks