Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Naukowa |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 282 s. |
Wymiar: | 140x200 mm |
EAN: | 9788377370193 |
ISBN: | 978-83-7737-019-3 |
Data: | 2012-12-18 |
Opis książki:
Punktem wyjścia autora jest konstatacja, że najsłabszym punktem badań przy użyciu metody sondażowej jest interpretacja, trafne określenie znaczenia udzielonych przez badanych odpowiedzi - stąd tytuł książki. Kwestia ta dotyczy w szczególnym stopniu komunikacji publicznej - nacisk kładzie się tam na procenty odpowiedzi, a ich znaczenie często pozostaje niewypowiedziane, niejasne i trudne do uchwycenia. Zarazem - i to jest motyw wiodący tej książki - metody sondażowe same mogą być użyte do poprawy naszych zdolności rozumienia zarówno pytań, jak i odpowiedzi sondażowych.Książka zawiera prezentacje wielu technik służących interpretacji pytań i odpowiedzi ankietowych, a prezentacje te są niezwykle sugestywne, gdyż metoda przedstawiona jest wraz z badaniem.
Autor pokazuje, jak można być badaczem innowacyjnym, łączącym badanie zagadnień społecznych z usprawnianiem metod badań. Pokazuje też, że do tego, by prowadzić innowacyjne badania, nie zawsze konieczna jest wyrafinowana technika - najważniejsza jest pomysłowość i wyobraźnia.
Z książki można się nauczyć, jak interpretować dane, a wiele z wykorzystanych w niej przykładów ma wartość paradygmatyczną.
Książka napisana jest prostym językiem, dalekim od technicznego języka podręczników metodologii i sprawozdań z badań sondażowych; napisana jest z myślą o wszystkich, którzy badania sondażowe prowadzą, uczą, jak je prowadzić, i z ich wyników korzystają. W Polsce, jak dotąd, nie ma książki, która łączyłaby w sobie wszystkie te przymioty.
Książka "Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych" - Howard Schuman - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Naukowa. Książka posiada 282 stron i została wydana w 2013 r. Cena 29.90 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.