Media.pl. Badanie nad mediami w Polsce
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Libron |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 280 s. |
Wymiar: | 148x210 mm |
EAN: | 9788365705037 |
ISBN: | 978-83-6570-503-7 |
Data: | 2017-02-08 |
Opis książki:
Redaktorom tomu udało się zgromadzić teksty najbardziej znanych i znaczących badaczy z różnych obszarów wiedzy o mediach, a zarazem uczonych reprezentujących różne pokolenia w polskim medioznawstwie.
Mamy tu nestorów tej dyscypliny wiedzy, jej ciągle aktywnych klasyków oraz młode (no, może nie tak bardzo) wilki. Są tu zatem reprezentanci prasoznawstwa, badacze mediów masowych, filmo- i telewizjoznawcy, badacze gier komputerowych i palimedialnego dziennikarstwa, specjaliści od sztuki nowych mediów i sieciowych prosumentów. [...]Każdy z nich mówiąc o mediach, mówi o czymś trochę innym i trochę inaczej. Obok nacechowanego etycznie dyskursu humanistycznego/hermeneutyki pojawia się relacja z projektu badawczego o charakterze ilościowo-jakościowym, nowemu odczytaniu koncepcji Mc Luhana towarzyszy pełen pasji esej o dziennikarzach-celebrytach. [...] Redaktorzy książki starali się uporządkować ten wielogłos od tekstów najbardziej ogólnych (przedstawienie stanu badań, wymiar etyczny w badaniu mediów i praktykach medialnych),poprzez różne aspekty metodologiczne współczesnego medioznawstwa (intencje metodologiczne, konkretne projekty badawcze oraz prezentacje metod i wyników badań), po konkretne obszary problemowe (dziennikarze/celebryci, archeologia mediów, sztuka i nowe media).
Z recenzji wydawniczej prof. Tomasza Stępnia
Książka "Media.pl. Badanie nad mediami w Polsce" - oprawa miękka - Wydawnictwo Libron. Książka posiada 280 stron i została wydana w 2016 r.