Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 421 s. |
EAN: | 9788381804332 |
ISBN: | 978-83-8180-433-2 |
Data: | 2021-03-12 |
Opis książki:
Autor książki zadaje istotne pytanie:
Jaka jest zależność między ewolucją wszechobecnych mediów a komunikowaniem społecznym?
Komunikowanie społeczne nie jest tylko i wyłącznie domeną ludzi, uczestniczą w nim również inteligentne maszyny mające możliwość interakcji między sobą.
Ewolucja technologii medialnych wpływa na rozwój wolnej myśli, nieskrępowanych idei, a nawet rewolucji społecznych.
Wraz z pojawianiem się nowych technologii medialnych powstają nowe określenia, które także ewoluują. Wyrażenie typowe dla czasu medialnego panowania telewizji: "urwał się komuś film" w okresie ekspansji komputerowej zostaje zastąpione wyrażeniem "wykasować coś z pamięci". Natomiast na etapie dominacji mobilnej i internetowej niezwykle popularne staje się pytanie: "jesteś jeszcze online?"
W książce poruszono także tematykę problematycznego korzystania z internetu, jak m.in. vaguebooking, konieczność przynależności, histrioniczne zaburzenie osobowości, trollowanie, fałszywe wiadomości (fake news) itp.
Analiza relacji komunikacji werbalnej z niewerbalną prowadzi autora do zmiany starego polskiego przysłowia: "Gdy mówisz papą, nie pokazuj łapą". Biorąc pod uwagę potwierdzoną naukowo rolę komunikacji niewerbalnej, należy zmienić to przysłowie i podpowiadać: "Gdy mówisz papą, pokazuj też łapą". Wtedy być może gestykulowanie podczas rozmowy będzie przeszkadzało niektórym tradycjonalistom, ale dzięki temu komunikacja ludzka będzie bardziej naturalna, prosta, bogata i efektywna.
Książka "Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne" - Andrzej Postawa - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 421 stron i została wydana w 2020 r. Cena 35.75 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.