pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Medialne fiasko zjednoczenia? Rola prasy prestiżowej w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia

Autor książki:

Agnieszka Szymańska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 227 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788323329220
ISBN: 978-83-233-2922-0
Data: 2010-10-28
30.91 
Ostatni egzemplarz! pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym do dziś nie znalazło zatem odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny takiej trwałości tego wewnętrznego podziału? Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej. Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści? Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec? Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?

Książka "Medialne fiasko zjednoczenia? Rola prasy prestiżowej w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia" - Agnieszka Szymańska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 227 stron i została wydana w 2010 r. Cena 30.91 zł. Zapraszamy na zakupy!