Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów
Christopher W. Moore
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 633 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788380920736 |
ISBN: | 978-83-8092-073-6 |
Data: | 2016-08-10 |
Opis książki:
Mediacja jest to proces rozwiązywania konfliktów z udziałem strony trzeciej - akceptowanej przez wszystkich uczestników, lecz niemającej uprawnień do podejmowania za nich wiążących decyzji.
Do mediacji przystępuje się zazwyczaj wtedy, gdy strony sporu same nie są w stanie podjąć rozmów albo rozpoczęły dyskusję, lecz nie udało im się osiągnąć kompromisu.
W publikacji szczegółowo omówiono i zilustrowano licznymi przykładami całe spektrum zagadnień związanych z mediacjami.
Obecne wydanie tego światowego bestselleru zostało znacznie poszerzone w stosunku do wcześniejszych. Uwzględnia m.in. nowe sposoby wykorzystania mediacji w dziedzinie sporów handlowych, publicznych i osobistych oraz wpływ uwarunkowań kulturowych na przebieg mediacji.
Treść publikacji uzupełniono także kilkoma dodatkami przedstawiającymi zasady profesjonalnej praktyki, takimi jak:
- modelowe standardy postępowania mediatorów,
- przykładowe porozumienie w sprawie usług mediacyjnych,
- lista kontrolna początkowych uwag i stwierdzeń mediatora,
- przykładowy formularz dokumentacji porozumienia.
Książka może służyć jako podręcznik podczas seminariów i programów szkoleniowych w dziedzinie mediacji i negocjacji, rozwiązywania konfliktów, prawa, działalności gospodarczej, zarządzania, planowania, opieki społecznej, doradztwa, edukacji, socjologii i psychologii.
Zainteresuje też z pewnością profesjonalistów - prawników, menedżerów, terapeutów, pracowników socjalnych, urzędników, nauczycieli i innych - którzy mogą wykorzystywać zasady i procedury mediacji jako narzędzia radzenia sobie z konfliktami i negocjowania rozwiązań złożonych problemów.
Książka "Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów" - Christopher W. Moore - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 633 stron i została wydana w 2016 r.