Media kultura społeczeństwo 5/2007
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 174 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 977189671300801 |
Data: | 2008-11-14 |
Opis książki:
Rozwój mediów stawia dziś przed badaczami szereg wyzwań związanych z opisem nowych zjawisk. Szczególnie potrzebna wydaje się analiza warunków pełnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa informacyjnego. Rozważenia wymagają również relacje między społeczeństwem informacyjnym a społeczeństwem obywatelskim w kontekście oddziaływania mediów. Te, między innymi, problemy podejmujemy w nowym czasopiśmie tworzonym przez Zakład Dziennikarstwa oraz Zakład Komunikacji Społecznej i Socjologii Mediów Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Czasopismo „Media – Kultura – Społeczeństwo”, jest poświęcone szeroko rozumianej problematyce rozwoju, funkcjonowania i oddziaływania mediów w kulturze współczesnej. Cechą charakterystyczną naszego czasopisma jest prezentacja spojrzenia na problematykę mediów z dwóch punktów widzenia: z perspektywy praktyków, czyli dziennikarzy kształtujących dzisiejsze media, oraz z perspektywy teoretyków i badaczy zajmujących się krytyczną analizą społecznego oddziaływania mediów. Zamierzamy prezentować zarówno rozważania ogólnoteoretyczne z obszaru różnych dyscyplin humanistyki (historia, socjologia, psychologia, politologia, kulturoznawstwo, językoznawstwo), oraz rezultaty badań szczegółowych. Istotnym uzupełnieniem będą recenzje nowych wydawnictw, sprawozdania z konferencji i zjazdów naukowych oraz kronika najważniejszych wydarzeń medialnych w Polsce.
Mamy nadzieję, że nasza inicjatywa spotka się z zainteresowaniem i życzliwością. Zapraszamy do publikowania w naszym czasopiśmie.
Książka "Media kultura społeczeństwo 5/2007" - oprawa miękka - Wydawnictwo Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi. Książka posiada 174 stron i została wydana w 2007 r.