Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Astrum |
Rok wyd.: | 2006 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 264 s. |
Wymiar: | 190x230 mm |
EAN: | 9788372490858 |
ISBN: | 83-7249-085-6 |
Data: | 2009-10-01 |
Opis książki:
Jaką rolę pełnią środki masowego komunikowania w formowaniu współczesnych społeczeństw? Jak powinniśmy rozumieć społeczne oddziaływanie komunikowania i dyfuzji informacji, począwszy od wynalezienia druku w XV-wiecznej Europie, a na obecnej ekspansji globalnych sieci telekomunikacyjnych kończąc? W niniejszej książce John B. Thompson próbuje znaleźć odpowiedź na te i inne pytania. Stworzył on społeczną teorię komunikowania i mediów. Twierdzi, że rozwój mediów komunikowania wpływa na transformację przestrzenną i czasową uwarunkowań życia społecznego, kreuje nowe formy działania i współdziałania, które nie są już połączone z jednością miejsca i czasu. Konsekwencje tej transformacji mają wpływ na wiele aspektów naszego życia, od najbardziej intymnych osobistych doświadczeń do zmiany natury sfery publicznej i zjawiska widoczności publicznej. Thompson rozwija swoje argumenty poprzez analizę kilku powiązanych ze sobą tematów: - wzrost medialnych interakcji - kreacje nowych form widoczności medialnej - pojawienie się globalnych sieci komunikacyjnych - transformację tradycji - własne "ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym świecie - zmianę charakteru sfery publicznej "Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów" to doskonałe źródło dla studentów socjologii i politologii, badaczy socjologii kultury i mediów, a także wszystkich zainteresowanych teorią komunikowania.
Książka "Media i nowoczesność" - John R. Thompson - oprawa miękka - Wydawnictwo Astrum. Książka posiada 264 stron i została wydana w 2006 r. Cena 66.73 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.