Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 260 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788323328858 |
ISBN: | 978-83-233-2885-8 |
Data: | 2010-10-28 |
Opis książki:
Media globalne stanowią całościowy i aktualny przegląd zagadnień związanych z produkcją i odbiorem mediów na całym świecie. Poruszane w książce zagadnienia obejmują:
- historyczny rozwój nowych mediów oraz zmiany, jakie nastąpiły w sektorze mediów za sprawą globalizacji;
- różnice pomiędzy funkcjonowaniem usług medialnych na poszczególnych rynkachregionalnych i narodowych;
- sposoby adaptacji na świecie takich programów, jak Big Brother czy Milionerzy, oraz czynniki lingwistyczne i kulturowe wpływające na odbiór formatów tych programów;
- zakres i funcjonowanie regulacji dotyczących globalnych organizacji medialnych.
Terry Flew prezentuje teorie na temat globalizacji na tle nowych, interdyscyplinarnych perspektyw naukowych.
John Sinclair, Uniwersytet w Melbourne
Media globalne to wszechstronna analiza procesów produkcji i cyrkulacji informacji oraz kultury podejmowana z różnych perspektyw: polityki i ekonomii politycznej, kulturoznawstwa, antropologii, przemysłów kultury. [...] Autorka przedstawia media globalne jako narzędzia komunikacji i źródła informacji, a także jako narzędzia do budowania ponadnarodowych społeczności w cyberprzestrzeni, zwraca uwagę na media jako nową przestrzeń, w której użytkownicy lokują zasoby informacji, wiedzy, kultury, a zarazem korzystają z zasobów kreowanych przez innych użytkowników.
Terry Flew jest profesorem nadzwyczajnym i dyrektorem studiów podyplomowych w Katedrze Przemysłów Kreatywnych na Uniwersytecie Technologii Queensland w Brisbane, w Australii.
Książka "Media globalne" - Terry Flew - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 260 stron i została wydana w 2010 r.