Media, eros, przemoc. Sport w czasach popkultury.
Andrzej Gwóźdź
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 372 s. |
EAN: | 9788324203925 |
ISBN: | 83-242-0392-3 |
Data: | 2004-10-08 |
Opis książki:
Antologia przekładów stanowiąca propozycję refleksji nad współczesną kulturą audiowizualną w perspektywie określonej przez sport w mediach. Kilkunastu autorów próbuje dociec kulturowo-antropologicznych oraz psychospołecznych źródeł i konsekwencji mediatyzacji sportu w kontekście kultury popularnej, a także zmierzyć się z teoretyczno-metodologicznymi problemami ich opisu i analizy. Przedmiotem refleksji są: piłka nożna, futbol amerykański, lekkoatletyka, wrestling, kolarstwo szosowe w ich uwikłaniach z różnorodnymi praktykami audiowizualnymi (głównie telewizją) i w rozmaitych perspektywach opisu - od strukturalizmu, poprzez teorię krytyczną, psychoanalizę, badania narratologiczne, studia genderowe, po kognitywizm. Czytelnik otrzymuje bogatą ofertę zagadnień ukazujących atrakcyjność problematyki medialnosportowej w perspektywie współczesnej wiedzy o kulturze, w tym zwłaszcza w kontekście erotyzacji i estetyzacji kultury popularnej.
Książka "Media, eros, przemoc. Sport w czasach popkultury." - Andrzej Gwóźdź (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS.