pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Media, eros, przemoc. Sport w czasach popkultury.

Autor książki:

Andrzej Gwóźdź

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Oprawa: miękka
Ilość stron: 372 s.
EAN: 9788324203925
ISBN: 83-242-0392-3
Data: 2004-10-08
Cena wydawcy: 32.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Antologia przekładów stanowiąca propozycję refleksji nad współczesną kulturą audiowizualną w perspektywie określonej przez sport w mediach. Kilkunastu autorów próbuje dociec kulturowo-antropologicznych oraz psychospołecznych źródeł i konsekwencji mediatyzacji sportu w kontekście kultury popularnej, a także zmierzyć się z teoretyczno-metodologicznymi problemami ich opisu i analizy. Przedmiotem refleksji są: piłka nożna, futbol amerykański, lekkoatletyka, wrestling, kolarstwo szosowe w ich uwikłaniach z różnorodnymi praktykami audiowizualnymi (głównie telewizją) i w rozmaitych perspektywach opisu - od strukturalizmu, poprzez teorię krytyczną, psychoanalizę, badania narratologiczne, studia genderowe, po kognitywizm. Czytelnik otrzymuje bogatą ofertę zagadnień ukazujących atrakcyjność problematyki medialnosportowej w perspektywie współczesnej wiedzy o kulturze, w tym zwłaszcza w kontekście erotyzacji i estetyzacji kultury popularnej.

Książka "Media, eros, przemoc. Sport w czasach popkultury." - Andrzej Gwóźdź (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS.